Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

SPEX: Rödluvan

Postat av micmac den 29 April 2005, 11:28
14 kommentarer · 144 träffar
Jag har haft i skolarbete att göra om en berättelse, tog rödluvan, så här lyder den:

Det var en gång en flicka som hette Rödluvan. Hon skulle cykla till sin mormor. När hon packat en konsumkasse med en flaska rödvin och en påse halstabletter cyklade hon iväg. När hon cyklade på cykelvägen krockade hon med en kossa som sa: Ursäkta mig jag ska äta upp din mormor, men först dig. Så åt hon upp Rödluvan. Sen sprang hon iväg och åt upp mormorn. Men då kom morfarn med vattenpistol och tänkte skjuta kossan men det hann han inte för den åt upp honom också.

Det var en gång en liten flicka som hette Rödluvan, hon skulle cykla iväg till sin mormor med en kasse med mat, vin och lite halstabletter. Hon tar på sin mörkröda tröja och sätter på sig sin luva.

Hon sätter sig i sin lådbil och rullar iväg in i skogen mot sin mormors lilla stuga. Efter den andra nedförsbacken i skogen så kör hon på en ko, en ko som liknade en gris. Kossan blev jätte arg och började morra och visa sina blodtörstiga tänder, och säger:

- Var bor du mormor? Jag ska äta upp henne!
- Jag är inte rädd för dig, du är ingen, skaffa ett liv!
- Då äter jag upp dig först!

Och kossan slukar Rödluvan och slickar sig om munnen, när kossan har ätit upp rödluvan och druckit upp mormors vin så sätter han sig i lådbilen för att åka till mormors hus. Lådbilen var så bra så den körde av sig själv till mormors hus, så nu, efter 23 minuters letande så är han framme vid mormors stuga.

Kossan skrattar högt för sig själv och tänker, här lär jag få mat och pengar för ett år.

Kossan tar fram en tandpetare och plockar bort lite hår som hade fastnat mellan tänderna. När han stiger igenom den trasiga dörren och kliver in på det kalla golvet så skriker han till, det var en isbana på golvet, så kossan bara åker fram och slår i huvudet i ett ishockey mål. Kossan tänker för sig själv, jag tyckte ju att huset var runt med många fönster, måste ha kommit fel, måste ha kommit till globen.

Då blir han så arg så att han springer och sätter sig på lådbilen så den går sönder, sedan springer han och snor en Canada Goose väst av någon rik unge, i västen så ligger det ett busskort, då får han en ide, jag tar bussen till Gullmarsplan, därifrån är det bara och ta en tunnelbana till Farsta Strand där mormor bodde.

När dörrarna öppnas och han ser den nerklottrade tunnelbane stationen så blir kossan rädd, men han visar att han är en man och klivet av tunnelbanan. På väg upp för trappen så kommer ett gäng med turkar och visar upp en kniv och hotar med att döda om de inte får västen, då säger kossan:

- Chill on the grill, jag äter upp er om ni inte gittar.
- Abou, du tror att du är nått, du är ingen, skaffa dig ett liv!
- Då äter jag väl upp er då!

Efter att kossan har ätit upp två stycken så springer den sista sin väg, och kossan tänker, de borde visa mer respekt mot kossor som har rosa strumpor.

Efter att kossan har gått ett par hundra meter så kommer han fram till en skylt, där det står, Rödluvans mormor och morfar. Kossan går genast in genom dörren, sur som han var, när han kommer in i köket så sitter mormor där, när kossan närmar sig så kommer morfar bakifrån med sin nya vattenpistol och skjuter på kossan, den här kossan är jätte rädd för vatten så han springer allt han har och snubblar på balkongen och ramlar ner, där efter dog han.

Nu lever mormor och morfar lyckligt i sina 19 sekunder kvar av sitt liv, eftersom de dog av hjärtattack.
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..