Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Facebook, varför har du det?

Postat av westin-_- den 8 Februari 2014, 18:04
13 kommentarer · 482 träffar
Varför har man Facebook?

Jag har länge gått och tänkt på just den frågan. Jag kom ihåg när jag precis skaffade det, då var nyhetsflödet fullt med statusar om vad man gjorde, vädret, musik, you name it.

Men nu för tiden, så är det första jag ser när jag loggar in, ett nyhetsflöde fullt med "roliga bilder" som jag sett på tex 9gag för 100 år sen, och vines på videos som man också sett för 100 år sen. Det är seriöst det ENDA som visas på ens nyhetsflöde nu för tiden. Vilket leder mig till frågan, går det att använda Facebook på fel sätt?

Jag tycker helt seriöst att folk som ENDAST är inne på Facebook för att gilla "roliga" bilder, och vines osv, använder Facebook på fel sätt. För mig är det som att Facebook försöker ta över allting, 9gag, youtube, nyheterna, you name it.

Jag tror helt ärligt att Facebook är beroendeframkallande. Att det är något som driver folk till att vara medlem på Facebook, och logga in dagligen där. Jag tror även att folk har det lite mot sin egna vilja. Sen även att nästan alla som har Facebook, har någon gång tänkt tanken av att ta bort det.

Vilket leder till frågan, varför kan man inte ta bort sitt Facebook konto? Det enda som går är att inaktivera det. Varför? Kan det kanske vara för att man är medveten om att man kan komma tillbaka när som helst?

Sen när jag tagit upp detta med annat folk, så har dom typ direkt sagt "ta bort det då, om du stör dig så mycket på det". Har Facebook gått och blivit ett känsligt ämne, som inte ens går att diskutera om utan att folk blir arga?

Hur som helst, jag skapade denna tråden för att det kan vara en kul grej att se vad annat folk tycker och tänker om Facebook! :)

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..