Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Handla i förorten..

Postat av Pro Patria den 24 Januari 2014, 19:48
72 kommentarer · 1 889 träffar
Hej fb

Det var ett tag sen jag var inne och skrev några trådar.. Har haft fullt upp med jobb och diverse så jag har inte riktigt haft tid att hänga inne på den här sköna sidan :)

Jag var med om en händelse nu när jag skulle handla lite käk.. Jag jobbar inne i stan och tänkte att jag åker till Hallunda efter jobbet för att köpa lite prisvärt kött, det blir en omväg men jag sparar lite kosing på att handla där istället för hemma hos mig.

När jag väl har plockat på mig allt jag ska ha (tog en jävla tid då massvis med idioter inte vet hur man bör gå i en butik för att inte stoppa upp gångar osv) och ställer mig i kö till kassan och börjar lasta upp varor på bandet.. Så ställer sig en kvinna väldig nära mig och håller i min varukorg och lutar sig och tar stöd över mina varor.. Jag säger "ursäkta?" och kvinnan tar nästintill illa upp över att jag säger till.

Är man för hård och dum om man säger till att folk inte stå och klänga över ens mat som man ska handla och sen förtära? Även personer som står jävligt nära på ett irriterande sätt? Det var en kvinna med arabiskt ursprung och hon var där med sin man.. Hon verkade förstå vad jag menade med "ursäkta".. Men hon kunde inte säga mer än ...(Jag vettefan, jag kan inte arabiska.. Jag bor i Sverige, här pratar vi svenska).

Dessa "småsaker" får en att känna hur svenskar beter sig och hur svenskar är. Hur vi interagerar med varandra.. Jag har aldrig möt ett sånt här beteende om jag är i ett område med mer svenskar.

Fler som handlar i förorten och blir irriterad? XD

Fridens Liljor! Pro Patria.

Hur stor blir Jimmie & CO

94 personer har röstat

72 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 72 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..