Blir tokig! Skulle dra en go fredagskväll med ett par kalla och lira lol med min 30 åriga arbetslösa kompis från NL. Så märker jag att laggar pung i gamet. Drar bbk och ser ut jag tar emot 0,6mbit och skickar ut 6mbit. Har 100/100 men kör trådlöst på routern då min pc är pajj och lirar på macbook air vilket inte har sladd utag. Vad ska jag göra? Skjuta mig eller hoppas att problemet löser sig själv? Har startat om routern.
Uppdatering skriven 11 Januari 2014, 13:30
Vaknade upp och allt funkade. Drog ett lol game. Sen skulle jag dra det andra men skiten laggade ur igen. får ut knappt 1mbit. Skit felia. Ska få tag i horerna nu.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Med kryptering / utan kryptering
Olika frekvenser och band om routern har flera
Annars så verkar det ju som många säger att din ISP är ganska snål och dålig. Vet dock inte för haft Felia hela mitt liv och dom kör fulspel rakt igenom ska jag säga dig det är 100% på iaf ADSL. Borde ju inte vara något internt problem med tanke på upphastigheten..... weird alltså
Det är inget fel hos din ISP, då det kommer till wifi finns det ingen ISP som garanterar någonting då allt kan påverka den skiten.
Bästa tipset är att du loggar in på routern och byter kanal/frekvens tills du hittar någon som funkar bra.
Vanligaste problemet är att någon grannes nätverk ligger på samma frekvens och stör.
#5 Nu har det lagt sig men det är fortfarande dåligt. Tar emot 9,29 mbit och skickar 7,75. Kan även tillägga att det inte går att lägga till enheter på routern efter flytten. Har lyckats få med en till dator men det är omöjligt att koppla upp en mobiltelefon. Detta hände efter flytten. Försökt att få tag i dom men det är inte lätt. Köade en timma sen klicka dom mig utan att jag än han säga hej...
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Med kryptering / utan kryptering
Olika frekvenser och band om routern har flera
Annars så verkar det ju som många säger att din ISP är ganska snål och dålig. Vet dock inte för haft Felia hela mitt liv och dom kör fulspel rakt igenom ska jag säga dig det är 100% på iaf ADSL. Borde ju inte vara något internt problem med tanke på upphastigheten..... weird alltså
97% av fallen är det din router/dator, resterande är eventuella driftstörningar.
Sätt en kula eller två rakt genom skiten.
Bästa tipset är att du loggar in på routern och byter kanal/frekvens tills du hittar någon som funkar bra.
Vanligaste problemet är att någon grannes nätverk ligger på samma frekvens och stör.
#4 Har telia.
#5 Nu har det lagt sig men det är fortfarande dåligt. Tar emot 9,29 mbit och skickar 7,75. Kan även tillägga att det inte går att lägga till enheter på routern efter flytten. Har lyckats få med en till dator men det är omöjligt att koppla upp en mobiltelefon. Detta hände efter flytten. Försökt att få tag i dom men det är inte lätt. Köade en timma sen klicka dom mig utan att jag än han säga hej...
Fy fan vad sämst.
Att du inte testar sådant från början.. du får världens psyk och skriver en tråd på fragbite.
Nooooollllllaaaa