Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jobbcoach + Jobba halvtid?

Postat av Låst Konto 205885 den 7 Januari 2014, 19:28
27 kommentarer · 1 267 träffar
Hej allihopa!

Det är som så att jag har hamnat i en väldigt krånglig situation i samband med Arbetsförmedlingen och jobbcoachingföretaget "Work For You".
Som ni arbetslösa ungdomar säkert vet om så skickar Arbetsförmedlingen oss till olika jobbcoachingföretag så som Rapatac, Lernia, Miroi osv. för att hålla oss "aktiva", på så sätt får vi aktivitetsstöd i form av ~3000:- i månaden.

Vanligtvis hade jag funnit mig i detta även om det är ett ganska genomruttet system, men som det ser ut nu jobbar jag halvtid, sex nätter i veckan, som tidningsbud kl 02.00-06.00, vilket min handläggare på Arbetsförmedlingen vet om. Ändå skickar hon mig till ett jobbcoachingprogram som håller på 9-16, fem dagar i veckan bara för att jag måste hålla mig aktiv.

Idag förklarade jag dock läget för min mentor på Work For You och han gick med på att jag kan köra 9-12 varje dag istället för 9-16, vilket är helt okej enligt mig men hade helst skippat skiten helt.

Det jag undrar är om någon har varit i en liknande situation eller om det finns något annat sätt att vara aktiv på, istället för att gå till jobbcoach på heltid.

Tack.

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 27 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..