Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Google chrome mysterium!

Postat av Lifetouch den 26 December 2013, 05:36
7 kommentarer · 447 träffar
Hallå!
Idag hände någonting väldigt märkligt för mig när jag omformaterade min toshiba laptop, men först behövs lite bakgrund. Köpte datorn vintern 2010 som en present till min bror som använt den sedan dess fram tills cirka 4-5 månader tillbaka då han skaffade sig en ny. Just då han fått hem den nya datorn så gick min laptop sönder ett par dagar senare. Så för att spara lite pengar så fick jag tillbaka laptopen som jag gav till min bror(och den har han inte rört sedan dess).

När jag fick datorn så var den fullpackad med skit så jag formaterade om den utan problem.

Hur som helst, igår kväll bestämde mig för att åter igen omformatera datorn men då hände något väldigt märkligt, när jag första gången loggar in (dvs första starten efter formateringen) så börjar jag med att ladda ner google chrome.

Och när chrome startade så kom jag till logga in skärmen för google+ där jag till min förvåning hittar min brors information i fälten. Blir väldigt förvånad men testar att logga in och det lyckas. Så nu har jag tillgång till hans gmail, youtube osv, men det sjukaste var att jag blev automatiskt inloggad på facebook när jag gick till sidan.

Så en liten sammarfattning:
- Min bror anänder datorn i cirka 3 år
- Formaterad 2 ggr
- Använd i 4-5 månader mellan formateringarna utan att detta har hänt
- Min brors info blir automatiskt ifylld på google+
- Blir automatiskt inloggad på facebook

Kan tillägga att jag kör ccleaner där jag rensar ALLT ungefär 1 gång i veckan.
Kan även tillägga att jag inte loggade in på internet explorer eller importerade någonting.
Jag kan inte ens min brors info.

Hur fan är detta möjligt??
Uppdatering skriven 26 December 2013, 08:39
Kan tillägga att jag använde datorn i Sverige cirka 3 veckor sen åkte jag till Kalifornien för studier. Så om datorns ip har något med det att göra så fattar jag inte det heller :s
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..