Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

neka praktik arbetsförmedlingen

Postat av Treakie! den 12 December 2013, 05:32
22 kommentarer · 4 475 träffar
Tjena boys! Nu har jag precis blivit arbetslös efter att ha jobbat i stort sätt hela tiden efter gymnasiet (ett par år)

Jag har varit arbetslös i 2.5 månad nu! Och nu skulle jag börja på jobbcoaching! Det var tänkt att jag skulle börja nu på måndag. Men så verkar det inte bli, min handledare ringde mig och sa att han hade fixat praktik åt mig på ett lager. Det innebär att jag måste arbeta utan att få betalt. Blir typ 10 kronor i timmen eller något. Om jag nekar praktiken måste jag ha goda skäl, annars blir jag av med mina 3 000 kr i månaden. Jag vill just nu gå på jobbcoach istället för praktik (får lika mycket betalt) och på jobbcoachen är det 8 timmar i veckan, istället för 40 timmar på praktiken!

Och ja, ni vet ju hur företag fular, har ingen som helst lust att praktisera. Man är ju inte tolv år längre. Nå, hur ska jag lägga upp detta på ett smidigt sätt?
Föregående tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..