1
Flytta från Sverige - inte titta bakåt
Postat av collect den 5 December 2013, 08:32
28 kommentarer · 861 träffar
Många av er är säkert trötta på Sverige, på era vardagsliv som innebär jobb, kyla, samma rutiner etc.
Ni fattar vad jag menar?
Vissa av oss är i 18 - 25 års ålder och ser vissa dagar inte speciellt ljust på tillvaron.
Jag vill ta upp en tanke jag har tillsammans med er.
Om man bestämmer sig för att säga upp sig, hyra ut lägenheten, sälja alla prylar och sedan vill lämna den vanliga tillvaron för en längre tid, var ska man?
Vart kan man åka, för att klara sig på 50 000 - 100 000 SEK, under en lång lång tid? Och samtidigt slippa alla bekymmer om räkningar och alla vardagsproblem, som kyla och jobb.
Jamaica? Västindien? Los Angeles? Australien?
Var kan man bo i en hydda med en hindufamilj, eller i ett hus med en familj som du betalar 100 kr i månaden för, som egentligen är alldeles för mycket?
Var ska man åka, om man vill bort?! Bort!
//collect
Ni fattar vad jag menar?
Vissa av oss är i 18 - 25 års ålder och ser vissa dagar inte speciellt ljust på tillvaron.
Jag vill ta upp en tanke jag har tillsammans med er.
Om man bestämmer sig för att säga upp sig, hyra ut lägenheten, sälja alla prylar och sedan vill lämna den vanliga tillvaron för en längre tid, var ska man?
Vart kan man åka, för att klara sig på 50 000 - 100 000 SEK, under en lång lång tid? Och samtidigt slippa alla bekymmer om räkningar och alla vardagsproblem, som kyla och jobb.
Jamaica? Västindien? Los Angeles? Australien?
Var kan man bo i en hydda med en hindufamilj, eller i ett hus med en familj som du betalar 100 kr i månaden för, som egentligen är alldeles för mycket?
Var ska man åka, om man vill bort?! Bort!
//collect