1
Swedbank Autogiro, Preliminärt?
Postat av LÅST KONTO 161411 den 17 November 2013, 13:11
4 kommentarer · 3 354 träffar
Hej jag har ett problem.
Fixade nytt bredband till min tillfälliga lägenhet som jag kommer ha i cirkus 7 månader, tänkte sätta det på autogiro för att slippa pappersfaktura. (Prata inte om E-Faktura nu snälla)
Grejen är att jag har Swedbank så skickade en förfrågan till Com Hem via Swedbank och min förfrågan står nu som "Preliminärt" vilket innebär att min förfrågan är skickad och väntar på bekräftelse från Com Hem.
Dum som jag är så glömde jag helt av att skicka in ett godkännande/medgivande på papper så att säga att jag accepterar Autogiro via Com Hem MEN det gör inget för nu ska jag byta bank har jag fått för mig..
Så nu vill jag inte att min förfrågan ska finnas kvar där för det kommer säkert att krångla om jag bestämmer mig för att byta bank, så nu vill jag helt enkelt ta bort min förfrågan men det finns ju ingen direkt "Ta-Bort-Knapp" på Swedbank hemsidan.
Så har antagligen 2 alternativ,
1. Jag väntar på att den kommer bli avvisad och då har jag inte en aning om hur lång tid det kommer att ta och det kommer dröja lång tid och kommer antagligen inte hinna fixa nytt autogiro på min nya bank och få ännu en till pappersfaktura och får betala 45kr extra igen.
2. Jag hör av mig till deras kassa support och ber dom ta bort den (Om dom ens kan det)?
Skulle vara skönt om någon kunde informera mig lite mer kring det hela, tack på förhand!
Fixade nytt bredband till min tillfälliga lägenhet som jag kommer ha i cirkus 7 månader, tänkte sätta det på autogiro för att slippa pappersfaktura. (Prata inte om E-Faktura nu snälla)
Grejen är att jag har Swedbank så skickade en förfrågan till Com Hem via Swedbank och min förfrågan står nu som "Preliminärt" vilket innebär att min förfrågan är skickad och väntar på bekräftelse från Com Hem.
Dum som jag är så glömde jag helt av att skicka in ett godkännande/medgivande på papper så att säga att jag accepterar Autogiro via Com Hem MEN det gör inget för nu ska jag byta bank har jag fått för mig..
Så nu vill jag inte att min förfrågan ska finnas kvar där för det kommer säkert att krångla om jag bestämmer mig för att byta bank, så nu vill jag helt enkelt ta bort min förfrågan men det finns ju ingen direkt "Ta-Bort-Knapp" på Swedbank hemsidan.
Så har antagligen 2 alternativ,
1. Jag väntar på att den kommer bli avvisad och då har jag inte en aning om hur lång tid det kommer att ta och det kommer dröja lång tid och kommer antagligen inte hinna fixa nytt autogiro på min nya bank och få ännu en till pappersfaktura och får betala 45kr extra igen.
2. Jag hör av mig till deras kassa support och ber dom ta bort den (Om dom ens kan det)?
Skulle vara skönt om någon kunde informera mig lite mer kring det hela, tack på förhand!






