Hur kommer det sig att när jag ger ut 20-10 kr till någon som frågar mig om pengar alltid svarar du får tillbaka dom? Notera att det endast är Svenskar som svarar så. När jag ger till någon från utländskt bakgrund så säger dom inte utan tackar och tar emot. Sen får jag aldrig tillbaka mina 20-10 kr (jag kommer inte ens ta emot dom eftersom jag från början alltid säger nä se det som att jag bjuder dig)
Då är frågan hur kommer det sig att dom flesta svenskar kräver tillbaka 5-20 kr dom lånar ut till folk? Medans dom från utländskt bakgrund inte bryr sig om det?
Jag menar 5-20 kr är inte hela världen du blir inte rikare av det. Men sen vill jag påpeka att detta inte gäller alla svenskar då jag känner många som kör "Du bjuder mig en dag" jag bjuder dig ¨nån gång du behöver.
För det är väll bäst att när det gäller småpengar så bjuder man och inte lånar för att sedan bli bjuden tillbaka nån gång?
Så ni som kräver tillbaka 5-20 kr ni lånar ut kan ni förklara för mig hur ni tänker.
Det är good will man gör det, och det finns så mycket människor i världen som inte kan ta av sin egen energi och ge till andra, och framförallt inte sin ekonomi som de troligtvis fått av föräldrarna för er snorungar, men för oss andra som jobbar 5 dagar i veckan och får ut en lön sedan bjuder bort lite smått hit och dit, det blir säkert ett par hundralappar i månaden.
2# Lek inte forumpolis. Alla hatar såna som dig.
"dom flesta svenskar kräver tillbaka 5-20 kr"
"Medans dom från utländskt bakgrund inte bryr sig om det?"
Källkritik? Varför så fördomsfull? Du grundar en tråd utan något som helst belägg för vad du skriver.