Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tjejer måste börja ta mer ansvar för sin sexualitet

Postat av mirailoli den 13 Oktober 2013, 17:57
27 kommentarer · 719 träffar
Det håller inte att säga att killen våldtog om man inte tydligt tar motstånd från sex. Jag tänker bland annat på fallet i Tensta där flickan målas ut i media som hjälplöst offer.

Enligt domaren lämnade hon motstridiga uppgifter. Hon gjorde heller inget motstånd för att hon var "för rädd". Om jag hade överfallits av en rånare, och den rånaren fysiskt gått till angrepp med sparkar och slag, jag nog fan hade jag försvarat mig. Jag hade inte stått stilla och bara tagit emot.

Hade hon gjort motstånd hade det varit en solklar våldtäkt. Nu gjorde hon inte det och Hovrätten gjorde en utmärkt bedömning.

Tjejer ska inte tro att de kan anmäla bara för att de inte skriftligt gett tillåtelse till att ha sex med dem. De ska inte heller tro att de automatiskt får rätt bara för att de har offerrollen i samhället. De måste helt enkelt börja ta mer ansvar för vem som tränger in i fittan eller röven på dem. Om de inte vill är det bara att VISA det. Alla som haft sex vet att det inte är helt ovanligt att tjejen säger "nej" på ett icke allvarligt sätt. Alltså att de säger nej fast de inte menar det och egentligen vill.
Föregående tråd

27 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 27 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..