Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Existerar mottot "Alla kan bli svensk" bland invandrare verkligen?

Postat av Motvall den 6 Oktober 2013, 12:51
26 kommentarer · 712 träffar
Och ja, med invandrare menar jag Mellanöstern eller Afrika.

Jag har noterat att endast svenskar har anammat attityden ''Alla kan bli svenskar''. Fast när det verkligen gäller så gör de skillnad på folk och folk och hänger med Jens eller Kajsa istället för kung Koné . Personligen så har jag aldrig stött på en invandrare som ser sig själv som svensk.

Undantagsvis om människan är född i Sverige så har han en svensk mentalitet och inte kommer känna sig hemma i sitt folks land.

Jag talar om invandrare som ser sig lika svensk som Magnus. Skit samma om denne inte kan uttala mitt namn eller att MINA förfäder bodde på andra sidan klotet, eller om MIN hudfärg är svart som natten. Det spelar ingen roll om MINA läppar är tjockare eller MINA näsborrar är större. JAG är SVENSK! Har ni någonsin mött en invandrare som tänkt såhär?

''Alla kan bli svenskar'' attityden är ett svenskt påhitt och jag har aldrig mött en invandrare med detta sätt.
Jag är nyfiken om ni har mött invandrare som tror att de är lika svensk som ursprungsfolket?
Föregående tråd
Nästa tråd

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..