1
förhör på måndag, ligger jag illa till?
Postat av ceel den 6 Oktober 2013, 03:17
21 kommentarer · 878 träffar
blev kallad på förhör nu för någon dag sen då dom anklagar mig och 2 polare för bilstöld. ena polarn hade tagit hans farsas bil och buskört lite på natten (killen hade inget körkort) , i juli nån gång. dom ringde ut mig och jag hänkade på, körde lite här och där, sen gick det inte att lägga i växel så vi fick putta ner den för en lång nerförsbacke sen drog jag då det var ganska nära mitt hus, fick sen reda på att dom hade "backat" in bilen i ett staket.
nu ska jag och ena polarn in på förhör, han som "snodde" sina föräldrars bil sitter på något behandlingshem redan (utav andra orsaker). vad tror ni det värsta som kan hända är? dom har ju aldrig några bevis på att jag körde bilen, men kan jag få ett straff för att jag åkte med? och isåfall vad? är 15 år.
nu ska jag och ena polarn in på förhör, han som "snodde" sina föräldrars bil sitter på något behandlingshem redan (utav andra orsaker). vad tror ni det värsta som kan hända är? dom har ju aldrig några bevis på att jag körde bilen, men kan jag få ett straff för att jag åkte med? och isåfall vad? är 15 år.