Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Transportmedel till jobbet, moped?

Postat av KepsNe den 27 September 2013, 16:16
18 kommentarer · 944 träffar
Tja, börjar nytt jobb och jag känner inte att jag har råd till att skaffa bil än, det blir om några månader. Jag har alltså B-körkort samt mopedkort.

Det jag har tänk på är en moped eventuellt en bensindriven goped, men jag orkar lätt inte köra i 45km/h och skulle därför trimma den, så att den går kanske 70-80. Det är en uppförsbacke som skulle klassas som brant för en moped, så jag behöver något kraftigt. En 2-taktare tänker jag absolut inte köpa, det blir 4-takt eller inget alls.

Det jag vill komma fram till med den här tråden och vill fråga om är tips på fordon, och eftersom jag kommer trimma den så vill jag veta om det är stor risk att åka fast, vad straffet blir etc., jämfört med att köpa en cross och bara köra, eller att olovligt köra en lätt mc tex. Är risken värd det, någon som kör något 2-hjuligt till jobbet som är över 18?

Tack för alla svar, pz!

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..