1
Bevisa köp utan kvitto? Hjälp
Postat av deAb den 24 September 2013, 18:02
8 kommentarer · 354 träffar
För ungefär ett halv år sedan köpte jag min laptop på närmaste datorbutik. För 2-3 veckor sedan gick uttaget och laddarkabeln sönder pga överhettning. Jag lämnade in den och dom skulle fixa, jag sa att jag inte hade kvitto men han sa: "Men det ordnar vi på något vis" . Jag har alltså slarvat bort kvittot.
Jag har varit dit två gånger och frågat om dom är klar med datorn men dom sa att dom inte var det. Jag ringde i fredags och frågade om datorn var klar (det hade då gått nästan 3 veckor) och dom sa att dom jobbade på det. Att datorn kanske skulle bli klar innan kl 18, annars ringer dom på måndagen. Jag ringer på slutet av måndagen och dom säger att dom inte är klar och att dom inte tänker fixa det gratis, att det ska kosta 1000:- för lagning och 500:- för en adapter (Tar tydligen lång tid att skicka efter en laddare och även dyrare) Då sa jag att jag har väntat för länge, så jag tycker inte att jag ska behöva betala lagningen, men betala adaptern. Då säger dom: Om det är så, så kommer vi att skicka iväg den på lagning men det tar två veckor. Dom har alltså inte fixat det. Jag upprepar att jag inte har kvitto och dom säger att dom hör av sig när dom är klar. Dom ringde inte idag heller.....
Vad ska jag göra? Går det att käfta emot? Går det att bevisa att jag har köpt varan där genom antingen kontoutdrag eller i deras databas t.ex ?
Jag har varit dit två gånger och frågat om dom är klar med datorn men dom sa att dom inte var det. Jag ringde i fredags och frågade om datorn var klar (det hade då gått nästan 3 veckor) och dom sa att dom jobbade på det. Att datorn kanske skulle bli klar innan kl 18, annars ringer dom på måndagen. Jag ringer på slutet av måndagen och dom säger att dom inte är klar och att dom inte tänker fixa det gratis, att det ska kosta 1000:- för lagning och 500:- för en adapter (Tar tydligen lång tid att skicka efter en laddare och även dyrare) Då sa jag att jag har väntat för länge, så jag tycker inte att jag ska behöva betala lagningen, men betala adaptern. Då säger dom: Om det är så, så kommer vi att skicka iväg den på lagning men det tar två veckor. Dom har alltså inte fixat det. Jag upprepar att jag inte har kvitto och dom säger att dom hör av sig när dom är klar. Dom ringde inte idag heller.....
Vad ska jag göra? Går det att käfta emot? Går det att bevisa att jag har köpt varan där genom antingen kontoutdrag eller i deras databas t.ex ?






