Postat av dabban den 16 September 2013, 13:06 8 kommentarer · 23 287 träffar
Hej alla 30slakare, ska skriva gymnasiearbete (projektarbete) detta läsåret men har ingen aning om vad jag ska skriva om, kom med tips! Det ska i försa hand ha något med ekonomi att göra.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Har några polare som gick ett liknande gymnasium med fokus på handel. Och alla gjorde egna företag. Sådana här småföretag som säljer typ iphone skal. Kommer inte på vad man kallar dom.
Finns massor med länder i världen som har riktigt intressant ekonomisk historia. Japan och Kina är två. Det första exemplet är ett skolexempel på hur ett land ska sköta sin politik för att öka den årliga tillväxten på maximala sätt. Tillsammans med två stora världskrig som drabbade och påverkade landets ekonomi väldigt mycket så bör det finns gott om saker att skriva om. Tillväxter mellan länder är sjukt lätta att analysera och jämföra så du kommer få gott om saker att skriva om.
Finns hur många andra ämnen som helst men Japan tror jag är ett bra exempel som jag garanterat hade skrivit om ifall jag hade en liknande uppgift :) GLHF!
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Finns hur många andra ämnen som helst men Japan tror jag är ett bra exempel som jag garanterat hade skrivit om ifall jag hade en liknande uppgift :) GLHF!