Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Träningsmani och kroppskomplex

Postat av Pro Patria den 13 September 2013, 07:03
19 kommentarer · 520 träffar
Hej fb

Jag har länge gått och tänkt på hur "inne" det är med träning, kost och vältränade kroppar. Det är såklart bra och nyttigt med att ta hand om sin kropp osv men i viss mån tycker jag att det verkar gå över styr..

Jag har spelat fotboll och tränat gym när jag var yngre och jag har haft en bra fysik. Men nu på senare tiden så har jag inte haft något intresse i hela den träningslivsstilen.. När jag tittar tillbaka på försäsongsträningar osv hur man har slitit och helt kört slut på sig själv, var det värt det?

Många kan titta på min livsstil och säga att jag borde börja träna, sluta äta skräpmat, sluta dricka alkohol osv. Men det är ingen som säger till personer i min närhet som tränar varje dag, inte äter kolhydrater osv.

Jag har mött personer som säger "Jag kommer kunna leva mitt liv kanske 10 år längre än dig för att du inte tränar och du äter inte rätt.." Okej.. säger jag. Men jag lever mitt liv nu och inte i framtiden, hur njuter du av ditt liv? Du äter mat som du egentligen inte vill äta, dina träningspass blir "måsten", du skippar saker som skulle kunna vara "onyttiga" för att du måste hålla dig i form. De tio åren som du kommer kunna leva och inte jag, kompenserar inte upp de 75 åren jag verkligen har levt.

Så fragbite, hur lever ni.. Och hur vill ni leva? Har träning och kroppsideal blivit något skadligt?

Fridens Liljor! Pro Patria.
Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..