Tjo, nämligen så att jag börjar jobba igen 8 oktober på ett nytt jobb och vart utan ett litet tag. (bor i egen lägenhet)
Har tyvär inte vart med i arbetsförmedligen eller Facket så kan inte få pengar därifrån
men undrar om man kan på något sätt få några tusen då jag kan säga att kontot inte ser så roligt ut just denna månaden?
eller några andra sätt som te.x Kommunen socialbidrag osv..... bara under 1 månad tänker jag på
tack FB
Rösta rätt 2014, högerpartiet <3
T.ex. så säger vi att Linken11 (Sossen som älskar Mona Sahlin) tjänade ca 20k på sitt förra jobb. Då gick 117kr varje månad till Ekonomiska bistånd. Eftersom han ska klara sig ett tag får vi räkna med att han behöver minst 5k (Ifall han vill leva som en riktig sosse, annars behövs självklart mer. Vaska champagne på stureplan är ju faktiskt en mänsklig rättighet <3)
Eftersom Linken11 hänger på Fragbite så är han väl max 20, därav kan han inte jobbat allt för länge. (Om han nu inte hoppade över gymnasiet. Skulle inte förvåna mig, vänsterpartister these days ;/ ) För att betala in 5k till staten behövde han alltså jobba i ca 43 månader. (43 * 117) You do the math.
OCH Linken11 har inte jobbat i 43 månader, alltså lånar han av oss andra som faktiskt gör något annat än att ligga på soffan och tycka synd om oss själva.
(Jag använde mig av skattekollen.se med inkomsten 20k per månad i Stockholms län. Ifall Linken11 nu tjänade ännu mindre så behövde han alltså jobba mer än 43 månader).
Så, jag tog er båda med matte. Sossar hates math.
Jag betalar ca 250kr till ekonomiska bistånd i månaden på grund av att min lön är aningen högre. Därav går ju 250kr till sossar som inte vill/pallar arbeta. Alltså går mina pengar till #0, tyvärr.
Högerpartiet 2014 <3
Låt höra hur du tänker dig att det skall vara möjligt för individer som ej lever på sina föräldrar att komma till ett välbetalt jobb utan att behöva ansöka om bidrag.
I och med att han redan har en anställning så kommer han ha kompenserat den lilla slanten som hjälper honom att överleva månaden ut.
Det roligaste är att ni troligtvis är 17 och använder era studiebidrag till att köpa cigg och kebabtallrik på rasterna, men samtidigt gråter över en månads bidrag för att klara månaden ut innan sin nya anställning.
Ont:
TS, kontakta Soc ASAP så är det möjligt att de kan hjälpa dig. Förklara din situation och att du har en anställning på G och att du bara behöver ha pengar till överlevnad i en månad.
Om det inte går så får du försöka låna av föräldrar/släktingar eller gå på kredit, vilket jag verkligen inte rekommenderar.
Jobbig sits, hoppas det löser sig :)
Ett tips, fixa akassa!
Jobbar man heltid på coop drar man säkert in 16k efter skatt varje måndag och det klarar man sig gott på. (Om man är sosse dvs. Jag vaskar ju för samma summa varje helg.)
Men där kan då #0 tjäna ihop lite pengar som han kan göra en buffert av. På så sätt hade han enkelt kunnat klara sig utan bidrag ifall han skulle vara utan jobb i någon månad eller två.
Men sossar tänker ju inte framåt, eller de tänker inte alls. Just därav de är sossar <3
kalla mig inte sosse, jag kommer inte rösta på ett parti så långt till höger.
Högerpartiet 2014 <3
"Jag är 16år gammal, väger ca 65-66kg, 188cm lång."
Så du "vaskar" alltså pengar som dina föräldrar egentligen inte har? Eller du kanske hoppade av skolan tidigt och började direkt att tjäna deg? Du måste verkligen veta vad du pratar om!
OnT; Tror inte direkt det finns medel som kan hjälpa under en så kort tid. Möjligtvis bostadsbidrag men är högst osannolikt. Ring till ekonomiavdelningen inom ditt län och fråga.
Jag driver företag och jobbar helgjobb som läkare.
Svårt liv, fast ne :S
Självklart rullar jag runt i en specialtillverkad Bugatti, vad annars?