Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Biologi 1 - Hjälp!

Postat av ronny_xoxo den 1 September 2013, 01:48
1 kommentarer · 321 träffar
Hej!

För att få A i Biologi 1 så måste vi uppnå A på ett av kunskapskraven inom samtliga av områdena ekologi, evolution och genetik. Jag har uppnått A på övriga kunskapskrav och på detta, dock enbart i evolution och genetik.

Det jag behöver hjälp med är att konkretisera det som är skrivet i stort. Jag måste "göra" det som står inom ekologi, mer specifikt: sjöekologi. Kunskapskravet (för A) lyder: "Begrepp, modeller, teorier och arbetsområdet använda med säkerhet för att söka svar på frågor samt för att BESKRIVA OCH GENERALISERA KRING biologiska samband på olika nivåer, från molekylnivå till ekosystemnivå."

Alltså: kan någon ge exempel på hur man "beskriver och generaliserar kring biologiska samband på olika nivåer, från molekylnivå till ekosystemnivå" när det gäller en sjös ekologi (arbetar med att avgöra om en sjö är näringsfattig/näringsrik)? Det går bra med annat som knyter an till området ekologi, men helst det tidigare nämnda.

Tack på förhand!:)
Föregående tråd

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..