Tjena! Gick samsam och jobbat ett tag nu men vill gärna bli mer teknisk inriktad och jobba med bilar etc.
Ska söka in till en mekanikerkurs nu och tänkte höra hur det fungerar sen när jag ska söka till högskola, kan jag tex ta Motor och kraftöverföring 300p som jag kanske får MVG i och byta ut det mot tex bild G 150p samt Religion G 150p och på så sätt höja mitt snitt om jag vill söka in på någon högskola senare?
Läste något om någon lag som kom 2007 att man ej kan plugga upp betyg som man fått G i eller högre men står inget om att byta ut?
Faila projektarbete i gymnasium, men det är väl totalkört att plugga upp?
Typ alla släktingar/vänner säger att det är jävligt onödigt att plugga detta dock är det tyvärr här som jag har ett mycket stort intresseområde och känner att infon som jag får från dessa kurser kommer jag suga upp som en torr svamp till skillnad från många av ämnena i samsam...
Sen lite tips också till er som är mekaniker, vilka kurser rekommenderar ni som kommer väl till använding och är bra när man ska söka vidare till högskola?
Mycket tacksam för svar :)
också... om du vill jobba som mekaniker ska du inte studera vidare på högskola, slöseri med tid