Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Har börjat springa igen

Postat av Pavvo den 22 Augusti 2013, 15:24
21 kommentarer · 355 träffar
Hej!

Nu är det så att efter många års dvala har jag bestämt mig för att börja springa igen. Jag är 22 år gammal och när jag var runt 16 var jag väldigt vältranad, sen dess har det bara gått utför med både skador,fest och gaming.

Jag är väldigt målmedveten så har inga problem med hård träning, jag äter inte speciellt onyttigt men vill heller inte gå in på någon master-diet.

Slutade röka för 2 år sedan men efter de första 2 springpassen jag haft så måste jag säga att konditionen var bra mycket sämre än jag förväntat mig.

Har som sagt bara sprungit 2 gånger sen jag "kom tillbaka", då sprang jag 4.5 km med en hastighet mellan 4.50-5:30. Det skall tilläggas att jag är helt utslagen när jag kommer hem.

Q: Vad är bästa sättet för någon i min position att komma tillbaka till bra kondition igen? Mitt mål är att kunna springa milen runt 50 minuter och det tycker jag känns som ett rimligt mål att klara av inom 1 månad.
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..