gick nyss in på expressen för att kolla vad som händer i vårt avlånga land när jag snubblade över en artikel om det s.k hijabuppropet
länk till artkeln
http://www.expressen.se/nyhete r/de-bar-sloja-for-att-visa-so lidaritet /
"Det var i fredags som en gravid kvinna misshandlades i Farsta söder om Stockholm. Kvinnan ska först ha fått sin hijab, slöja, avsliten innan hon uppges ha fått sitt huvud dunkat i en bil så att hon svimmande, berättade den misshandlade kvinnans väninna nyligen för Sveriges Radio.
Händelsen fick fem debattörer att på söndagens debattsida på Aftonbladet uppmana till #hijabuppropet. Uppropet går ut på att kvinnor, både religiösa och icke-religiösa på måndagen ska bära slöja för att visa sin solidaritet med muslimska kvinnor efter fredagens händelse."
varför blir dessa historier så ofantligt mycket större och mer uppmärksammade när offret är en invandrare/troende jämtemot om offret är "svenskt"?
när det för något/några år sedan var folk som gick runt och misshandlade och rånade bara svenskar (de var påväg att råna en kvinna men när de såg att hon var svart så stack dem) så sades det vad jag vet inte ett skvatt och inte heller några kampanjer eller utrop gjordes (eller så kanske jag bara missade det hela...)
såg det på efterlyst källa kommer...
andra disks; vad tycker ni om hijabuppropet? kommer ni delta? etcetc.
edit; själv bryr jag mig inte ett skit om detta utrop, folk får ju göra vafan de vill lixom men tycker som sagt det är konstigt att det inte skjer nåt liknande när det är en "svensk" som råkar ut
Allt du behöver är Intel Graphic Drivers (om du har Intel) Grafikdrivrutiner ljuddrivrutiner och drivrutiner till ditt moderkort är bra om du lyckas hitta det.