Tjenare, börjar bli lite smått orolig då detta ej verkar gå över så tänkte höra här om någon har upplevt samma sak..
När jag ska sova så börjar hjärtat att slå jättefort.. Dock är pulsen nomal när man känner på halsen. Det räcker med att jag sätter mig upp eller går upp etc så slutar det och återgår till det normala..
Kan vakna upp mitt i natten av detta och mår skit och kan knappt somna så får gå upp och sen lägga mig igen..
Om någon känner igen sig så vore det schysst om ni kunde skriva här vad ni tror de kan vara..
Hade tänkte ringa sjukvårdsupplysningen senare idag och höra efter
tränar du mkt?
Relevant: http://www.1177.se/Fraga-1177s e/Fragor/Jag-far-sadan-hjartkl appning-nar-jag-ska-sova-Vad-k an-det-bero-pa /
för mig var det ångest samt stress för att inte ha något jobb, prestationsångest.
1. snacka med någon.
2. ändra kosten.
3. 1h träning varje dag (gå)
Att det händer på kvällen kan vara att det är då du kopplar av från datan och börjar tänka på annat, som jobb och ditt sociala.
ALLT försvann nu dag 1 när jag hittade ett jobb.
Börja sätta upp mål i livet, det kan vara pyttesmå, men så att du känner att du har klarat något och är nöjd med det.
Ska försöka planera lite bättre o inte jobba extra, har semester snart igne så ska se om de går över då :)
Tror det kallas för sömnapne men någon kan nog rätta mig om jag har fel.
Ledig 2veckor i sept så tänkte resa iväg nånstans varmt själv och bara va o se om de går över :)
Har googlat och det är faktist vanligt, inget att oroa sig över direkt.
Klämd hjärtnerv är väldigt vanligt och många som har det får hjärtklappningar när de slappnar av, oftast på kvällen.
Det är inte så allvarligt som det låter, det är bara en kota som är sned i bröstryggen, i så fall, be en kiropraktiker fixa det.