1
Affärside
Postat av FiddEc") den 13 Augusti 2013, 19:31
23 kommentarer · 490 träffar
Hej Fragbite ! jag fick ett flygblad hemskickat idag ifrån min närbutik Tempo idag och skumläste igenom den snabbt och stannade upp vid frasiga butiksbakade baguetter, bara brödet och då kläcktes en ide. Att går ner till butiken och prata med ägaren som jag känner och be dem baka extra bröd för en billigare peng om jag garanterar stora beställningar på bröd. Min ide är då att sälja dagsfärska baguetter på stan eller utanför högskolor och skolor för 25:- st i Göteborgsområdet. Jag skapar tråden för att jag letar efter någon som är med på iden så man kan sälja det tillsammans så det blir roligare. Jag uppskattar att vi behöver stå där i 3 timmar för att sälja drygt 30 baguetter var vilket blir en dagslön på 750:- per person för bara 3 timmars arbete. Lättförtjänta pengar tycker jag och vill slå ihop mig med någon student som behöver extra pengar eller vem som helt som är av behov av lite extra pengar.
Jag vill också fråga mina hungriga studentmedmänniskor om det finns ett behov och en marknad ? vill ni ha baguetter ?? =)
Jag ville jämt ha det förr på raster eller påväg till skolan
Disk; disskutera fritt om ni haft någon liknande affärside som ni tjänat en extra slant på. Alltid roligt att lyssna på =))
Jag vill också fråga mina hungriga studentmedmänniskor om det finns ett behov och en marknad ? vill ni ha baguetter ?? =)
Jag ville jämt ha det förr på raster eller påväg till skolan
Disk; disskutera fritt om ni haft någon liknande affärside som ni tjänat en extra slant på. Alltid roligt att lyssna på =))