Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med router

Postat av Weslann den 12 Augusti 2013, 16:49
12 kommentarer · 594 träffar
Tjena!
Igår flyttade jag till en lägenhet men jag fick problem med att få igång internet igenom en router, men om jag drar en nätverkskabel direkt från uttaget i väggen till datorn så får jag internet.
Jag hade med mig 2st routrar och provade båda två och ingen fungerade, jag resetade dom men det blev fortfarande en triangel. Dom routrarna jag hade med mig heter Thompson TG789VN och Thompson TG787.
Så jag drog ner på stan och köpte en ny som heter Netgear N300 men det blev samma sak där. Jag passade även på att fråga killen i affären men han sa bara att det borde funka.
När jag gör en ipconfig /all i cmd så står det DHCP enabled: No men om jag går in i routern så står det att det är på.

Så jag har ingen aning om vad problemet är och jag behöver hjälp, någon snäll själ som vill hjälpa mig?
Tackar!
Föregående tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..