Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Panik, stress, utslag

Postat av razz dA GwUaP den 25 Juli 2013, 04:38
7 kommentarer · 5 422 träffar
Hej!

Allting började när sommaren kom och solen kom fram, så fort jag var utomhus, ansträngde mig rent allmänt, tränade, blev stressad eller till och med stod i kassan på ICA och pratade med kassörskan eller någon i kön så kommer dessa utslag. Det är små vita prickar som ploppar upp på huden och sitter där i några minuter sen försvinner dom. Jag kan även göra så processen blir ännu kortare genom att kyla ner ställena på kroppen där utslagen är.

Jag trodde först att det var soleksem, värmeutslag och allt vad det heter för att det började när sommaren kom. Men jag har varit på sjukhuset för läkarbesök flera gånger och tyvärr fått olika läkare varje gång och allihopa säger olika.

De kan inte ge mig en diagnos utan de pratar på om att det kan vara en allergisk reaktion till något psykiskt problem som omedveten stress eller vanliga stressutslag.

Efter 3 månaders tappet försök att få en remiss till professionella hudläkare så har jag äntligen fått en remiss ivägskickad. Jag har även ätit 5 olika slags mediciner för allergier, har smörjt med kortison och även ätit tunga kortison tabletter för att "slå ut" allergierna.

Men tyvärr så har ingenting fungerat så jag vet inte om det är någon allergisk reaktion eller stressutslag. När dessa utslag kommer upp så blir det otroligt jobbigt, jag får panik, man lär slänga av sig kläderna och t.ex. lägga sig i sängen där det är kyligt.

På grund av de här "konstiga" utslagen så har jag i princip missat hela sommaren som varit. Självklart missar jag mycket mer, så som jobb, gå ut med polarna eller bara sitta i solen. Det största problemet nu är att jag ska åka till Halmstad, Tylösand bland annat och jag vill helst inte gå runt på stranden (om jag klarar av det, ska testa) som nån förbannad rabies-kliande käppkines på grund av solhelvetet.

Så jag ber er, om någon känner igen sig i det jag skriver eller på bilden som jag kommer länka, om ni någon gång haft liknande utslag. Vad gjorde ni? Använde ni någon salva, tabletter, någon medicin? Trots att jag provat så mycket så kan jag ju ha missat den "bästa" som verkligen fungerar.

Vill bli av med skiten så fort som möjligt så jag kan börja leva "normalt", det kanske låter sjukt löjligt men då har ni aldrig varit där... Men jag hoppas heller att ni aldrig kommer hamna där.

Det blev ganska mycket text men kände att jag lära skriva av mig hela historian i hopp om att någon har haft det likadant.

Bjuder på stavfel och annat grammatiskt skit då jag är riktigt less på den här skiten, bilden har ni här nedanför.

http://www.ladda-upp.se/bilder /awrpllnzvqnxei /

Mvh en tapper soldat
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..