1
Jobbat för mycket
Postat av -nej. den 17 Juli 2013, 21:15
145 kommentarer · 257 träffar
Hejsan fragbite!
som många andra så jag har använt mitt sommarlov till jobb.
Iallafall, en vecka var jag helt själv tillsammans med en annan som jobbade på lagret, så jag stog i kassan helt själv i 12timmar 6-18.
nu i efterhand läste jag lite regler om sommarjobb och där står det om du är minderårig
" Timmarna du jobbar måste ligga mellan klockan 06.00 på morgonen och 20.00 på kvällen. Du ska alltid ha minst 14 timmars nattvila mellan arbetsdagarna."
alltså du får jobba mellan 20.00 till 6.00 eller 6.00 till 16.00
alltså har jag jobbat för mycket, och jag tänkte knalla till företaget imorn och höra vad dom tycker om detta, och eventuellt be om lite mer pengar till spargrisen, eller hur tycker ni jag ska gå till väga?
anmäla dom?
finns det någon annan regel som jag har missat om detta?
glömde: jag är 17år
källa på de jag citerade:
sommarjobb.lo.se/
som många andra så jag har använt mitt sommarlov till jobb.
Iallafall, en vecka var jag helt själv tillsammans med en annan som jobbade på lagret, så jag stog i kassan helt själv i 12timmar 6-18.
nu i efterhand läste jag lite regler om sommarjobb och där står det om du är minderårig
" Timmarna du jobbar måste ligga mellan klockan 06.00 på morgonen och 20.00 på kvällen. Du ska alltid ha minst 14 timmars nattvila mellan arbetsdagarna."
alltså du får jobba mellan 20.00 till 6.00 eller 6.00 till 16.00
alltså har jag jobbat för mycket, och jag tänkte knalla till företaget imorn och höra vad dom tycker om detta, och eventuellt be om lite mer pengar till spargrisen, eller hur tycker ni jag ska gå till väga?
anmäla dom?
finns det någon annan regel som jag har missat om detta?
glömde: jag är 17år
källa på de jag citerade:
sommarjobb.lo.se/