Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Att flytta till Luleå

Postat av mjoff den 17 Juli 2013, 20:18
20 kommentarer · 2 678 träffar
Tjena fragbite!

Jo, det är såh'r att jag blev antagen till Luleå tekniska universitet och skall nu flytta norr ut! Mitt problem är att jag endast har ca 240 poäng(dygn) på de två bostads-sighter som finns för boende i Luleå, nämligen studentbostadsservice och lulebo. De kommer inte att erbjuda mig en lägenhet för att jag har för lite sparade dagar och jag har pratat med dem flera gånger. Det ser inte lovande ut!

MEN! Jag undrar om det är fler folk som undrar samma sak; hur ni skall göra om ni inte hittar bostad? Jag är lite kräsen för jag vill inte flytta ihop med random folk, utan jag vill i stort sett bara ha en egen lägenhet med minst 22-25kvm som är omöblerad... Dessa är svåra att hitta förstahandskontrakt på!

Jag är inte intresserad utav andrahandskontrakt, för linjen jag kom in på(Civilingenjör- Öppen ingång) är en fem-årig utbildning. Hur fasen ska man bära sig åt?

Jo, en till sak! Det hade varit kul om flera fragbitare skall flytta dit utan att känna någon(jo, jag känner en som skall med) och ses typ på nollepunkten!

Sedan tänkte jag även höra lite om det är någon som vet hur mycket man får tjäna innan rätten till bostadsbidrag dras in. Skulle gärna sitta med någon tusenlapp mer varje månad då studentlivet kan bli lite fattigt!

Själv flyttar jag från Uddevalla, västkusten, 130 mil(ca) från Luleå! Vart flyttar ni ifrån?

MVH Sebastian Karlsson
Föregående tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar