1
Styrketräning för främst volym!
Postat av XtoN den 9 Juli 2013, 19:47
19 kommentarer · 920 träffar
Hejsan alla erfarna gymmare som jag hoppas på att kunna få lite hjälp och tips av. Det är nämligen såhär att jag har tränat i ungefär 1 år nu, har byggt på mig bra med muskler men nu känner jag att muskeltillväxten stannar lite och jag undrar vad det kan bero på? Hur borde jag lägga upp min kost för att bygga bra med muskler? När det gäller "bulk" så har jag aldrig varit särskilt intresserad av det, går det inte att äta normalt och bygga muskler iallafall? Jag är just nu också väldigt osäker på hur jag ska träna och därför frågar jag er just vad för schema man ska köra? Finns ju massor av varianter, 3 split, 4 split, 5 split och sedan finns det en rullande 3 split på 6 dagar där man kör igenom musklerna 2 gånger per vecka. Men vad funkar bäst eller är allt en smaksak?
Nu till saken så vet jag inte riktigt vad för splitt man bör köra för att få ut det bästa av träningen, har själv varit intresserad av en 5 split men just nu kör jag en rullande 3 splitt eftersom jag hört att det gynnar muskeltillväxten att träna musklerna 2 gånger i veckan, är det sant eller funkar det att träna muskeln 1 gång per vecka? Jag blir lätt förvirrad av allt som sägs och jag hoppas på att jag kan få ett bra svar härifrån! Tack så mycket :)
Nu till saken så vet jag inte riktigt vad för splitt man bör köra för att få ut det bästa av träningen, har själv varit intresserad av en 5 split men just nu kör jag en rullande 3 splitt eftersom jag hört att det gynnar muskeltillväxten att träna musklerna 2 gånger i veckan, är det sant eller funkar det att träna muskeln 1 gång per vecka? Jag blir lätt förvirrad av allt som sägs och jag hoppas på att jag kan få ett bra svar härifrån! Tack så mycket :)