Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Brutet finger?

Postat av KaitarN den 9 Juli 2013, 14:30
20 kommentarer · 6 538 träffar
Tjenare alla kära människor!

Igår när jag var på gymmet skulle jag ställa ner några hantlar och lyckas klämma/slå till fingret mellan dessa två, vill påpeka att det var en rätt kraftig smäll. Jag hör ett rätt kraftigt "knäck" typ som om man bryter en pinne och min polare hörde detta också, osäker på om det var pga att fingret bröts eller om det var pga smällen. Det var toppen av ringfingret jag klämde. Därefter känner jag en otrolig smärta i fingret så går och häller lite kallt vatten på fingret för att sedan återgå till träningen.

När jag ska börja träna igen var det som att jag inte har full kontroll över fingret, jag kunde till exempel ibland inte räta upp fingret eller böja det. Det sväller sedan upp och får en rejäl bula på sig, men min kompis övertygade mig om att det var normalt när man klämmer fingret ordentligt. Därefter blir toppen av fingret helt röd och senare på kvällen var det ännu värre.

Idag så är toppen av ringfingret lila och uppsvullet, det är fortfarande en bula på fingret men det gör inte längre ont så länge jag inte använder fingret. Jag har fortfarande inte kontroll över fingret, kan tex inte böja eller räta upp det helt. Lite svårt att förklara hur det känns men det är som att det sträcks i skinnet hela tiden liksom och om jag trycker på fingrtoppen gör det otroligt ont.

Min fråga är nu, tror ni fingret är brutet? Har aldrig brutit något innan så vet inte hur det känns.

Självklart skulle det vara bättre att gå till doktorn och titta upp det men brukar vara sån jävla kö så jag pallar inte sitta och vänta där om det nu inte är brutet och de inte kan göra så mycket åt det.

Tack för eran hjälp!
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..