Själv anser jag att pengar kan vara ett hjälpmede, men jag ser inte varför man skulle bli lycklig av att inte ha några utmaningar i livet, vilket ofta händer med för mycket pengar.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#9 om ja råna ngt skulle ja ej känna mig stollt över pengarna bara typ första dagen sen skulle ja köpa saker men självklart så är pengarna lycka till en viss del men hellre köper man saker för dom
#15 Tror nog man kan köpa kärlek också för pengar.... Finns många tjejer där ute som vill ha en rik kille som kan skämma bort henne och hon gör allt för honom i utbyte mot det.
Det kanske inte är riktig kärlek men det märker man ingen skillnad på
Pengar är lycka, ja. Beror ju på också vad man har för krav på sig själv för att vara lycklig. Låt oss säga att en person går ur nian och är absolut ekonomiskt oberoende livet ut. Han kan köpa vad han vill. Kommer troligtvis få en partner (golddigger kanske men w/e). Om han sedan bara väljer att chilla (allt från att spela datorspel hela dagarna till att resa jorden runt och uppleva saker.), och inte har några andra visioner i livet än att njuta. Då är han väll lycklig. Förutsatt att han är psykiskt frisk.
Beror helt på hur du spenderar dem. Köper du precis ALLT top notch så kommer det som du anser roligt vara vardag. Vilket då bidrar till att när "Allt är roligt, så är inget roligt"
Pengar i sig är inte lycka. Men pengar ger dig ekonomisk frihet, och friheten att göra precis vad du vill, när du vill. Du har inte lika mycket saker att oroa dig över, mindre stress. Du har tid att faktiskt njuta av din omgivning
Hinder och utmaningar finns alltid.
Du kommer aldrig vara 100% lycklig, men antar att du hellre hade varit rik och olycklig, än fattig och olycklig.
#28, varför inte vara ekonomiskt oberoende och ha personerna i ditt liv som du nämnde? När du inte behöver oroa dig över pengar har du all tid i världen att spendera med nära och kära. Samt resurserna att finansiera vilka upplevelser du vill och ha minnen för livet.
Hade jag vunnit mer pengar än vad jag någonsin kommer göra av med så skulle jag tagit med mig dom absolut närmaste polarna och köpt en villa i något fett land och bara känna friheten.
Det skulle vara lycka för mig.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Snö = Gratis
Snowboard = 5 lax
Liftkort = 1k-10k.
Sen har du lycka
så va menar du
Utan pengar kan man inte leva..
Inga pengar =
Ingen mat = Du är arg och hungrig och dör
Ingen lägenhet = Sover inget skönt du blir våldtagen = du blir olycklig
osv osv
Pengar är lycka, folk som säger annat är bara skeögda.
Skrivet med min Android-mobil
Frihet = lycka.
Svar: Ja
Det kanske inte är riktig kärlek men det märker man ingen skillnad på
Väldigt misslyckad människa i min värld. Men men.
Hinder och utmaningar finns alltid.
Du kommer aldrig vara 100% lycklig, men antar att du hellre hade varit rik och olycklig, än fattig och olycklig.
cash is king
Det skulle vara lycka för mig.
+ familjen får välja hur dom vill leva för liv.