1
Är jag verkligen återbetalningsskyldig?
Postat av Legenderry den 20 Juni 2013, 10:24
21 kommentarer · 351 träffar
Tjaa Fragbite! Jag sålde en dator för 2 veckor sen och jag packade den med en hel rulle bubbelplast i en godkänd kartong och skickade iväg den med DB Schenker till köparen. IDAG så skriver han att han vill häva köpet, då laptop skärmen har tagit stryk och halvt gått sönder ("trots min fina paketering", som kommmer som ett citat från hans mail).
Jag känner att eftersom jag både har historik i datorn som kan bevisa att jag använde den precis innan jag skickade iväg den, INTE borde vara återbetalningsskyldig, utan att fraktföretaget Schenker borde betala honom. Det fanns ingenting som jag kunde göra för att förhindra skadorna (förutom att lägga en till rulle bubbelplast på den, men då skulle den inte ens få plats i ett normalt paket).
Frågan jag vill ställa till er är, VEM HAR RÄTT? Ska jag betala tillbaka fullt pris för datorn till honom eller finns det något som jag kan göra för att försäkra min oskyldighet och slippa betala tillbaka?
Tacksam för alla hjälpsamma svar!
Mvh Legenderry
Jag känner att eftersom jag både har historik i datorn som kan bevisa att jag använde den precis innan jag skickade iväg den, INTE borde vara återbetalningsskyldig, utan att fraktföretaget Schenker borde betala honom. Det fanns ingenting som jag kunde göra för att förhindra skadorna (förutom att lägga en till rulle bubbelplast på den, men då skulle den inte ens få plats i ett normalt paket).
Frågan jag vill ställa till er är, VEM HAR RÄTT? Ska jag betala tillbaka fullt pris för datorn till honom eller finns det något som jag kan göra för att försäkra min oskyldighet och slippa betala tillbaka?
Tacksam för alla hjälpsamma svar!
Mvh Legenderry






