Tjäna Fragbajt.
Jag tänkte slänga ihop nåt gott tills mamma kommer hem från jobbet som lite tack för alla år hon gjort mat till mig i mitt 18 åriga liv.
Har ni några förslag på nåt inte allt för svårt?
Förhand på tack.
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Jag gjorde lasagne åt hela min familj (mamma, pappa, 2 syskon, min systers kille, 3 syskonbarn samt en polare till min bror) och dom älskade det, så det är mitt tips!
Detta är vad jag brukar laga när jag vill laga någonting gott utöver standarden pasta+bacon+riven ost.
Carbonara
Lasagne
Korvstroganoff med ris
Hasselbackspotatis, lövbiff, valfri sås
Stekt fläsk med löksås
Dillstuvad potatis med isterband
Wok med tärnad kycklingfilé + bacon (gott toppat med en mild sweet-chili)
Hemmagjord kycklingrulle med valfria ingredienser
Tonfisk/Kyckling-sallad, alternativt grekisk sallad med matigt bröd till
Tacos (Tråkigt och uttjatat imo)
Stuvade makaroner + köttbullar/falukorv (en favorit!)
#24 Det är tråkigt och uttjatat i den bemärkelsen att det blir lätt dit man vänder sig när man funderar på "vad ska vi laga på lördag?". Däremot håller jag med dig att det är otroligt gott, så länge rätt ingredienser står på bordet ;)
Vad blev det för rätt? Tills nästa gång kan du skrapa ihop en baconröra.
1 pkt bacon, ärtor, grädde, pasta krydda + pasta.
Börja med att Klippa bacon i 0,5cm bitar för att sedan fräsa den i smör i en kastrull, på med lite peppar, sänk värmen, slå på 2-3dl grädde, krydda på med pastakrydda el. paprikapulver & allaround. När du tycker att grädden fått en lagom gulorange färg så slår du i en stor näve frysta ärtor.
Koka upp förslagsvis makaroner, slå av vattnet från en färdigkokta pastan för att sedan slå av pastan i baconröran.
Rör om för att sen servera.
Ta-da, en toppen måltid som du skrapar ihop på 10-15 minuter.
Koka potatis (det ska du fan klara av om du är 18 år gammal).
Sätt ugnen på 175-200c.
Lägg laxbitarna i en ugnsform.
Salta, peppra, lite citronpeppar, och skär fetaost i en halvcentimeter tjocka bitar och lägg på laxen.
In i ugnen 15-20 min.
Jag hade lagat typ något annorlunda som typ blåmusslor, billigt och gott som tusan och lätt. Det visar också att du har lagt ner lite mer tid än att koka lite pasta och blanda ihop med lite bacon.
#36 skojar du eller? Man häller av fettet ifrån baconet, om inte är man äcklig, och har men teflonpanna behöver man inte smöra eller använda sig olivolja över huvudtaget.
#36 Vafan pratar du om, bara för att man inte gillar fettdrypande oljebacon betyder det inte att jag är baconnoob :0.
Jag torkar dem inte, men man använder ju smör främst för att inte bränna pannan. Bacon är så jävla fett ändå.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
5 dl valfri pasta
2 paket bacon
4 äggulor
2-3 dl riven ost
1/2 dl matlagningsgrädde
lite salt
lite peppar
Gott som fan.
gotttttttt:)
Sjuktligt bra och gott!
54 grader på ankbröstet sen vila tio minuter.
Philadelphia ost i botten.
Stek Köttfärs, köttfärs, mer köttfärs (med taco-krydd-mix eller nå sånt).
Salsa, gurka, majs, lök. Välj själv.
Riven ost.
In i ugnen ett tag, klart när det är klart.
Köp med Nachos och Tortillas, och en gaffel för resterna.
Ändra på det hur du vill, gör vad du vill med "receptet", det är bara mat.
Ot va blev d?
Stek ett ägg åt henne. Sen kan du skicka ner henne till affären (på cykel) så får hon köpa mackor som ni ska ha äggen på xD
Sjukt snel av dig. Nästan att jag också skulle vilja göra det. Nu när jag ändå inte har skola imorgon.
Carbonara
Lasagne
Korvstroganoff med ris
Hasselbackspotatis, lövbiff, valfri sås
Stekt fläsk med löksås
Dillstuvad potatis med isterband
Wok med tärnad kycklingfilé + bacon (gott toppat med en mild sweet-chili)
Hemmagjord kycklingrulle med valfria ingredienser
Tonfisk/Kyckling-sallad, alternativt grekisk sallad med matigt bröd till
Tacos (Tråkigt och uttjatat imo)
Stuvade makaroner + köttbullar/falukorv (en favorit!)
Skrivet med min Android-mobil
1 pkt bacon, ärtor, grädde, pasta krydda + pasta.
Börja med att Klippa bacon i 0,5cm bitar för att sedan fräsa den i smör i en kastrull, på med lite peppar, sänk värmen, slå på 2-3dl grädde, krydda på med pastakrydda el. paprikapulver & allaround. När du tycker att grädden fått en lagom gulorange färg så slår du i en stor näve frysta ärtor.
Koka upp förslagsvis makaroner, slå av vattnet från en färdigkokta pastan för att sedan slå av pastan i baconröran.
Rör om för att sen servera.
Ta-da, en toppen måltid som du skrapar ihop på 10-15 minuter.
Koka potatis (det ska du fan klara av om du är 18 år gammal).
Sätt ugnen på 175-200c.
Lägg laxbitarna i en ugnsform.
Salta, peppra, lite citronpeppar, och skär fetaost i en halvcentimeter tjocka bitar och lägg på laxen.
In i ugnen 15-20 min.
KLART! Det går fan inte att misslyckas.
Skrivet med min Android-mobil
#32 Inte du heller haha.
Jag torkar dem inte, men man använder ju smör främst för att inte bränna pannan. Bacon är så jävla fett ändå.