Hej!
Jag har en Mac laptop och har haft den i ett år snart. Jag har alltid kunnat kolla på stream, inne på twitch.tv.
För nästan två veckor sedan så fungerade det inte. Det har inte fungerat en enda dag sedan dess. Helt plöstligt bara POFF, så funkade det inte att kolla på stream... DAFUQ?!??!
Jag kollade på Angrytestie och folk började snacka om adblock och folk skrev i chatten om en bugg etc, det var faktiskt efter den händelsen som inget på twitch har funkat för mig.
Kanske en slump eller som sagt någon typ av bugg?
Det är en skoldator, så jag har alltså inte kollat på porr/varit inne på dåliga hemsidor etc..
Jag har rensat historik och kakor, men det ska faan i mig inte fungera. Det funkar på min stationära och på alla andra datorer i huset, (Funkar på min mors Mac) men inte på den här bajsplattan.
Det som händer är att det helt enkelt inte kommer upp någonting. Först så står det "Loading video...". Efter det så blir bilden helt svart (alltså streamen) även fast det står att det är live högst upp i högra hörnet. Ibland kan en reklam komma upp men efter det så funkar det inte. Bilden blir helt svart som vanligt.
Ibland kan det stå med små bokstäver mitt på bilden "Instickningsfel" eller så står det bara "Failed to load video".
Jag har provat många streams men det händer samma sak hela tiden.
Hjälp uppskattas verkligen i detta läge!
// En butter xet
DISK;
Mac eller Windows?
Jag säger Windows alla dagar i veckan just nu!