Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Alternativ utbildning/inkomst

Postat av Arcthor den 24 Maj 2013, 14:25
14 kommentarer · 237 träffar
Tja gubbs, vill bara börja med att säga att jag har rätt bra betyg, A/B i alla
ämnen, så att ni inte tror att jag är någon slacker som tar enklaste alternativet hela tiden.

Jag är bara så otroligt trött på denna formen av undervisning. Känner att jag skulle kunna lära mig så OTROLIGT mycket mer om jag fick studera på det sätt som passar mig. Nu tvingas jag sitta igenom engelskalektioner, svenskalektioner, samhällslektioner, spanskalektioner och så vidare utan att lära mig NÅGONTING.

Det enda jag lärt mig under hela ettan är saker inom kemi, matematik och möjligtvis liite biologi och fysik. Dock skulle jag kunna lära mig dessa saker på en vecka, om jag slapp sitta igenom onödiga skoldagar där undervisnigen går i ett extremt långsamt tempo. Dessutom har jag så otroligt svårt för att förstå vad läraren menar, lär mig mycket bättre på alternativa undervisningsplattformar som böcker/internet. 90% av kunskapen jag tagit in, är från dessa sätt. Blir fan inte bättre att lektionerna är så stökiga, elever som pratar, tar kort på sig själva för att lägga upp på instagram (-.-), och visar absolut 0 intresse.

Jag har inte jättehög frånvaro, men all frånvaro jag har beror på att jag skolkat för att plugga. När samhällsläraren går igenom saker ur ett uppenbart subjektivt socialdemokratiskt perspektiv stannar jag hemma och läser på det själv från bl.a internet och böcker.

Nu är frågan, måste man gå i gymnasiet för att få visa vad man kan? Kan man inte få ta in all kunskap själv, och bevisa denna kunskap på andra sätt? Kan man ordna med skolan att man får vara hemma och plugga på vissa lektioner istället för att sitta igenom en svensklektion och kolla på film?

Har många gånger funderat på att hoppa av, enbart för att lära mig mer. Är det någon som känner samma? Kan tillägga att jag inte alls har problem med det sociala i klassen, och alla är schyssta osv.
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..