×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sveriges framtid (oroligheterna i Husby)

Postat av balkvinst den 22 Maj 2013, 15:28
7 kommentarer · 445 träffar
Inte jag som skrivit detta, men tycker det är otroligt intressant och bra skrivet.




Tror inte människor riktigt förstår vad som händer just nu, men detta är bara en
replay på vad som har hänt all over europe dem senaste åren: Frankrike, England m.m.
Människor känner sig nedtryckta och detta är deras sätt att göra uppror. Är det fel att bränna ner ortens bilar, skolor och hus, Absolut! Det kanske inte va det bästa sättet att få fram vad man velat, men Husby har fått sin attention men jag tror att det har gjort mer skada än nytta om man tänker "Sverige" mässigt.


De senaste åren har det varit mycket "rasism" frågor inom sveriges media.
Allt från det här med pepparkakor, nationalsången i skolorna m.m.
Vad gör detta? Jo, det väcker känslor hos männsikor. Vad är en bra story gott folk? En story som gör dig fylld med känslor som ilska lycka m.m.
Just nu har det varit väldigt mycket ilska för att saker och ting har blivit uppblåsta.


Hur löser vi detta?
Ska berätta en liten historia som jag vet att många kan relatera sig till: Det va en helt vanlig måndag och jag kände att jag var otroligt sugen på läsk (Fanta) så jag gick in till butiken och köpte min läsk. Från ingenstans ser jag en liten krabat på 40 cm som kollar på mig med sina stora blåa ögon och otroligt stora kinder. Från den här 40 cm långa lilla flicka så kom det ut " pappa, varför är han så svart". Pappan tystade omedelbart ner flickan och sa strängt "så säger man inte!" Jag hukade mig ner och sa till den lilla flickan för att jag ursprungligen är från Afrika. Med detta svar kom 1 miljon följdfrågor som jag besvarade med ett leende. Där flickan gick därifrån smarte och med mer kunskap än pappan!


Vad gjorde pappan för fel? han försökte gör det till ett fel. flickan frågade bara varför jag va svart? Det är inte ett problem, så föräldrar sluta tysta ner er barn när dem ställer den otroligt nyfikna frågan. Och till mina mörka vänner sluta ta åt er och besvara istället den otroligt simpla frågan. Om barnet där emot hade använt lite grövre ord, vet ni definitivt vart det kommer ifrån. då hukar ni er till föräldern och förklarar som du hade gjort för barnet.


Vart är mänskligheten på väg? We'll det beror på vart vi leder den! ser att människor sitter och skriver saker som: "fan dem borde ta sitt ansvar, vart är deras föräldrar, jävla invandrare borde åka tillbaks" osv, We'll istället för att sitta med högmod, vad gör du för att din medmänniska ska ha det bra? Jag vet att 2 stora inspartions källor är Pa Modou Badjie Som lever för att hjälpa andra människor, och som har med hjälp av sina vänner från jordbros förorter startat en förening som heter Vägen Ut Vi Unga - Musik & Entertaiment, där man använder musik som verktyg för att få unga män och kvinnor att sysselsatta sig i förorterna. Samma sak med Kassim Nagwere som är i min ålder (23) som gör sitt yttersta varje dag för att få barn och ungdomar att få en bättre självbild av sig samt att ge dem en push i livet. Dessa 2 individer har immigrerat till Sverige och har gjort mycket mer nytta än vad många av i quote många av dessa "datakommentator" gör eller har någonsin gjort.


Så det jag försöker säga med allt det här är, "livet blir livet blir vad du gör det till" finns inget som kan stå i din väg, Informera svenskar som invandrare, informera varandra som medmänniskor, vi måste sluta leva för oss själva och börja leva för varandra, ännu ett citat från Pa Modou Badjie " Det är vi som är dem" sluta säga att andra ska fixa saker åt dig "Det är vi som är dem"


Se livet på den ljusa sidan, ingen av oss har haft det lätt, dags att göra något. Om du är en sån som säger: nej jag har inget med et att göra, då är du en del av problemet, för att då bryr du dig inte om något som förstör för oss alla...
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..