Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

CR2 till JPG konverterare?

Postat av Alvez den 15 Maj 2013, 19:46
16 kommentarer · 7 811 träffar
Tjäna!

Sitter här med ett problem. Var nyligen utomlands och knäppte hundratals bilder. Dessa bilder togs med en Canon EOS 1100D, alltså en relativt enkel systemkamera.

När jag kom hem och förde över dessa bilder till datorn märkte jag att alla hade formatet CR2 eller Canon Raw Image. Tänkte inte mer på det, fram tills jag såg att en enda bild tog upp så mycket plats som 17 mb :( Tillsammans tar bilderna upp ett flertal gigabyte, vilket i längden kan bli jobbigt. Kan tillägga att det inte fungerar att bara ändra filnamnet, då det fortfarande blir lika stora filer, bara JPG-filer istället.

Jag söker därför efter en fotokonverterare, som snabbt kan konvertera CR2 till JPG. Mer än gärna gratis, då jag inte är över 18 och kan därför inte handla på kort.
Har sökt en del på internet, men har bara lyckats hitta sådana som verkar bra till Windows. Jag har en MacBook.

Så, länka gärna en bra fotokonverterare SOM FINNS TILL MAC, och för att göra diskussionen mer tydlig: Vilken konverterare tycker du är bäst?
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..