Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
har personlign mycket större respekt för en man som ledare... det ligger i vår natur... kolla på göran persson lixom, riktig kung sen kom måna och fuckade allt
#hörs
#9 det har vi varit sedan tidernas begynnelse varför ändra nu :pPpP
För det första så skall du argumentera smart. Med detta menar jag att Du skall använda sidan till att påpeka att den inte handlar om feminism. Sann feminism är för lika jämlikhet för könen inte, som sidan, proklamera och försöka skapa en bild av män som orättvisa, bakåtsträvande, våldsamma, okränkbara våldtäktsmän.
Detta är nästan representerade i alla bilder. Man beskriver andra genom att beskriva sig själv och vice versa.
För att nu gå in i punktform.
- Feminism är en västerländsk och kapitalistisk idé och ideologi som uppstod enligt Yvonne Hirdman under industrialiseringen. Att ta in folk, människor och länder eller kulturer som inte har dessa fundamentala värderingarna i samhället blir självfallet missvisande när man talar om kvinnor och dess värde i samhället. Detta är ett problem men att lösa det genom den typ av feminism som den sidan symboliserar blir omöjligt.
Bilder:
1. - Hur är den våldsglorifierade?
2. - Abort är en fråga som är infekterad. Det handlar i slutändan om två liv och var gränsen går för när ett liv skall räknas.
3. Genom att framställa män som välklädda så handlar det om att de skall införlivas i samhällets syn på mode och sexualisering. Välklädda män som ser framgångsrika ut är enligt kvinnor sexigt.
4. & 5. Att visa kön på facebook är förbjudet då det kan vara förargelseväckande beteende. Det är även så att exemplet som är i motsats inte visar några områden på kroppen som uppfattas som tabu.
6. Det finns ingen sådan statistisk som är säkerställda och det är en påhittad siffra.
7. Att modebranschen har haft sjuka idealtyper är självfallet fel men det är hos oss, folket som dessa har uppstått. De förändras ständigt över tid och är inga kontrakt som är skrivna i sten.
8. Sen å andra sidan finns det kvinnor som behandlar män som viljelösa objekt som endast vill ha sex. Ett exempel är ju TV-serien Sex on the city.
9. Kvinnor i Sverige har inte lägre lön än män om man räknar in alla parametrar.
10. Gått igenom innan.
11. Detta handlar om lagstiftning inte huruvida allmänhetens uppfattning. Lagstiftningen skall ju självfallet återspegla allmänheten vilket jag tror att den gör.
12. Gått igenom innan.
13. Gått igenom innan.
14. Detta är i Sverige ett kulturellt problem som egentligen inte finns i den svenska kulturen vilket brottsstatistiken visar.
15. Detta har varit så historiskt sedan människan uppgick i odlarsamhällen. Självfallet är det fel men det sker av en tanke att utrota befolkningens generationer och därmed minska deras makt. Hade män haft förmågan att födda barn hade detsamma drabbat dem.
16. Det är en orealistisk önskan då vi människor värderar andra genom utseende och har och kommer alltid gjort så i hela vårt liv. Detta handlar inte bara om kvinnor utan män har samma krav på sig.
17. Den här sidan bidrar ju till den bilden som finns.
18. Gått igenom innan.
19. Gått igenom innan.
20. Gått igenom innan.
21. Extrema åsikter, finns inom allt sen så används internet för att provocera.
22. "Ofta" - Källa på detta. Lögn.
23. Fast den största kvoten är män som misshandlar män.
24. Gått igenom innan.
25. De väljer själv vad de vill ha på sig.
26. När man skriver sådana saker vill man provocera. Att attackera kön är ett sätt, sexuell läggning ett annat. Sen så utstår män lika mycket om inte mer men då accepteras det av samhället.
27. Detta bevisar ju bara att det finns otaligt med faktafel på hela sidan.
28. Ett kulturellt problem Gått igenom innan.
29. Den här sidan är ju ett ypperligt bevis att man inte förstått vad feminism är eller vad det utgår ifrån.
30. Det råder ju samma syn på killar som ligger med många även om det är mer accepterat.
31. Jag vet inte vilken bild av horor som sidan har men min är att man om man vill för pengar, stoppar kuken i dem. Sen att den här sången slutar med att horan dör är en annan sak.
32. Finns säkert en manlig sådan också.
33. Då borde du kanske göra om sidan och läsa lite feministiska forskare.
#20 Vettigt! Man kanske till och med kan påstå att man inte bör särbehandlas överhuvudtaget gällande könstillhörighet.
Det är läskigt hur unga män på det här forumet anser att feminism har något att göra med ett hatande av män.
#22 Naturligtvis är min poäng att ingen ska särbehandlas. Och nej jag påstår inte att all sorts feminism är strukturerad för att hata män, kvotering som dock finns i samhället är alltid riktad till Kvinnor.
Ett exempel: ett dagis med 90% kvinnor är inget problem men att en majoritet av chefer är män är ojämställt.
Min poäng är då inte att man ska fokusera på båda sidor utan att man ska låta båda sidor vara.
EDIT: vet inte om den nedre paragrafen var riktad till mig eller till alla :)
#9 Jo, men du kan ju alltid referera henne till kärringen som hällde syra i sitt eget ansikte och försökte skylla på hennes pojkvän, som förövrigt var utomlands.
#29 fyfan skäms över att vara feminism när jag se sådant.
Feminism och kvotering är inte synonymt tyvärr tror många det och hävdar att man är mansgris/kvinnohatare om man inteacceptera det.
Jag kommer fortsätta vara feminist men jag kommer aldrig stå för könskvotering då det är jävla löjligt och finns ingen logisk tanke bakom förutom i styrelsen i stora företag då det är där patriarket existerar inte på gatan.
#28 Gäller även män. Och tur är väl det när 80 % av de som börjar utbilda sig till domare/åklagare är tjejer?
#25 Problemet är inte brandkårer. Det finns ingen anledning att kvotera till brandkårer eftersom de inte har någon makt. Där det faktikt betyder något vore företagsstyrelser, VD-poster, ministrar, chefspositioner i allmänhet osv - just eftersom det är så otroligt mansdominerat och att det är positioner som faktiskt påverkar samhället.
#32 Du är feminist och motståndare till detta är tyvärr lite konstigt, även om det inte är synonymt. De som är emot kvotering i riksdagen är sedda som "anti-feminister" som KD.
#35 Jag sa att det inte var synonymt men att fel människor har tagit över begreppet. Det blir helt enkelt bättre att kalla sig jämställldist. Kallar du dig feminist kommer majoriteten helt klart missuppfatta, är min poäng.
#36 Jag tycker det känns aningen dumt att låta stolpskott som Flashback-användare och Gudrun Schymann kapa ett begrepp och en rörelse som satte igång och kommer att fortsätta långt efter deras död.
#37 Ja dagens feminister har kapat ordet och hör man ordet feminist så tänker man på människor i vp, miljöpartiet och fi. Hade jag levt för 20 år sen så hade jag kallat mig feminist också men det ser annorlunda ut idag.
Det känns som om det råder en allmän begreppsförvirring. Det är ingen som har kapat begreppet feminism. Innebörden av begreppet förblir det samma. Det är själva utövandet av ideologin som folk brukar ha åsikter om, t.ex. kvotering.
Feminism som förespråkas av PK-idioter i sociala medier/tidningar och som faktiskt inte har en aning om någonting - blä.
Men tyvärr har Sverige gått för långt i frågan. När lärarnas nyheter & skolverket publicerar artiklar om att kvinnor får högre betyg - trots likvärdig prestation är det ingen som rapporterar. Skolverket tog till och med bort artikeln från deras hemsida.
Alternativt rättsväsendet där kvinnor alltför ofta har fördel gentemot män.
Alternativt kvotering som fortfarande sker (även om det inte är kommunalt/statligt så är det påtryckningar från diverse idioter).
Sedan klagar de på samhället för att Lindex har lättklädda tjejer i sin marknadsföring - SLUTA handla på Lindex då så ska du se att det blir skillnad. Herregud, det är inte direkt en majoritet män som handlar på Lindex? Om det är diskriminerande och hemskt > sluta handla där då & få din vänskapskrets att göra likadant så det svider i plånboken för företaget. Simple as that.
#41 Har faktiskt för mig att det stod i DN om det där med betygen också. Läste en artikel om det någonstans i alla fall. Men det är inget nytt att killar har det jobbigare i skolan och att man daltar mindre med dem.
Jag menar att företag kommer alltid att använda den marknadsföring som genererar mest vinst. Det är ett företag - simple as that.
I detta exempel så handlar kvinnor uppenbarligen fortfarande i butiker som har en diskriminerande reklam - för att sedan sprida sitt misstycke till nära och kära.
Om de däremot slutar handlar hos företaget som objektifierar kvinnor i dess marknadsföring och väljer en konkurrent - så garanterar jag att företaget skulle använda en annan form av marknadsföring.
Det är sådan lekskola. Samma logik skulle vara att jag äter på McDonalds varje dag - och gnäller på hur dålig mat de gör och att jag blir fet till mina nära och kära.
#34 vad vet du om det?
C's jämnställdhets språkrör är emot Kvotering.
det är många som inte är för det vet dock inga nu på hand men vet att hon inte är själv.
det borde inte heta femenism, då låter det som att man sätter kvinnor framför män. Namnet borde vara något som speglar jämnställdhet så folk inte blandar ihop vettiga åsikter med skitsnack.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
EDIT:Hon tog bort all skit, jävla mainstream PK:are som ska länka sådan skit. Kokar , jävla snorungar.
har personlign mycket större respekt för en man som ledare... det ligger i vår natur... kolla på göran persson lixom, riktig kung sen kom måna och fuckade allt
#hörs
#9 det har vi varit sedan tidernas begynnelse varför ändra nu :pPpP
Jag skall försöka hjälpa dig.
För det första så skall du argumentera smart. Med detta menar jag att Du skall använda sidan till att påpeka att den inte handlar om feminism. Sann feminism är för lika jämlikhet för könen inte, som sidan, proklamera och försöka skapa en bild av män som orättvisa, bakåtsträvande, våldsamma, okränkbara våldtäktsmän.
Detta är nästan representerade i alla bilder. Man beskriver andra genom att beskriva sig själv och vice versa.
För att nu gå in i punktform.
- Feminism är en västerländsk och kapitalistisk idé och ideologi som uppstod enligt Yvonne Hirdman under industrialiseringen. Att ta in folk, människor och länder eller kulturer som inte har dessa fundamentala värderingarna i samhället blir självfallet missvisande när man talar om kvinnor och dess värde i samhället. Detta är ett problem men att lösa det genom den typ av feminism som den sidan symboliserar blir omöjligt.
Bilder:
1. - Hur är den våldsglorifierade?
2. - Abort är en fråga som är infekterad. Det handlar i slutändan om två liv och var gränsen går för när ett liv skall räknas.
3. Genom att framställa män som välklädda så handlar det om att de skall införlivas i samhällets syn på mode och sexualisering. Välklädda män som ser framgångsrika ut är enligt kvinnor sexigt.
4. & 5. Att visa kön på facebook är förbjudet då det kan vara förargelseväckande beteende. Det är även så att exemplet som är i motsats inte visar några områden på kroppen som uppfattas som tabu.
6. Det finns ingen sådan statistisk som är säkerställda och det är en påhittad siffra.
7. Att modebranschen har haft sjuka idealtyper är självfallet fel men det är hos oss, folket som dessa har uppstått. De förändras ständigt över tid och är inga kontrakt som är skrivna i sten.
8. Sen å andra sidan finns det kvinnor som behandlar män som viljelösa objekt som endast vill ha sex. Ett exempel är ju TV-serien Sex on the city.
9. Kvinnor i Sverige har inte lägre lön än män om man räknar in alla parametrar.
10. Gått igenom innan.
11. Detta handlar om lagstiftning inte huruvida allmänhetens uppfattning. Lagstiftningen skall ju självfallet återspegla allmänheten vilket jag tror att den gör.
12. Gått igenom innan.
13. Gått igenom innan.
14. Detta är i Sverige ett kulturellt problem som egentligen inte finns i den svenska kulturen vilket brottsstatistiken visar.
15. Detta har varit så historiskt sedan människan uppgick i odlarsamhällen. Självfallet är det fel men det sker av en tanke att utrota befolkningens generationer och därmed minska deras makt. Hade män haft förmågan att födda barn hade detsamma drabbat dem.
16. Det är en orealistisk önskan då vi människor värderar andra genom utseende och har och kommer alltid gjort så i hela vårt liv. Detta handlar inte bara om kvinnor utan män har samma krav på sig.
17. Den här sidan bidrar ju till den bilden som finns.
18. Gått igenom innan.
19. Gått igenom innan.
20. Gått igenom innan.
21. Extrema åsikter, finns inom allt sen så används internet för att provocera.
22. "Ofta" - Källa på detta. Lögn.
23. Fast den största kvoten är män som misshandlar män.
24. Gått igenom innan.
25. De väljer själv vad de vill ha på sig.
26. När man skriver sådana saker vill man provocera. Att attackera kön är ett sätt, sexuell läggning ett annat. Sen så utstår män lika mycket om inte mer men då accepteras det av samhället.
27. Detta bevisar ju bara att det finns otaligt med faktafel på hela sidan.
28. Ett kulturellt problem Gått igenom innan.
29. Den här sidan är ju ett ypperligt bevis att man inte förstått vad feminism är eller vad det utgår ifrån.
30. Det råder ju samma syn på killar som ligger med många även om det är mer accepterat.
31. Jag vet inte vilken bild av horor som sidan har men min är att man om man vill för pengar, stoppar kuken i dem. Sen att den här sången slutar med att horan dör är en annan sak.
32. Finns säkert en manlig sådan också.
33. Då borde du kanske göra om sidan och läsa lite feministiska forskare.
Fast nej.
Det är läskigt hur unga män på det här forumet anser att feminism har något att göra med ett hatande av män.
Ett exempel: ett dagis med 90% kvinnor är inget problem men att en majoritet av chefer är män är ojämställt.
Min poäng är då inte att man ska fokusera på båda sidor utan att man ska låta båda sidor vara.
EDIT: vet inte om den nedre paragrafen var riktad till mig eller till alla :)
Positiv särbehandling. Slå upp det, för det begås överallt.
http://www.sydsvenskan.se/lund /lunds-brandkar-ska-bli-sverig es-mest-jamstallda /
http://www.d-intl.com/den-jams tallda-brandkaren-ar-en-fullst andig-katastrof/?lang=sv
Sedan så får företag pengar av staten för att enbart satsa på kvinnor.
Feminism och kvotering är inte synonymt tyvärr tror många det och hävdar att man är mansgris/kvinnohatare om man inteacceptera det.
Jag kommer fortsätta vara feminist men jag kommer aldrig stå för könskvotering då det är jävla löjligt och finns ingen logisk tanke bakom förutom i styrelsen i stora företag då det är där patriarket existerar inte på gatan.
#25 Problemet är inte brandkårer. Det finns ingen anledning att kvotera till brandkårer eftersom de inte har någon makt. Där det faktikt betyder något vore företagsstyrelser, VD-poster, ministrar, chefspositioner i allmänhet osv - just eftersom det är så otroligt mansdominerat och att det är positioner som faktiskt påverkar samhället.
Feminism som förespråkas av PK-idioter i sociala medier/tidningar och som faktiskt inte har en aning om någonting - blä.
Men tyvärr har Sverige gått för långt i frågan. När lärarnas nyheter & skolverket publicerar artiklar om att kvinnor får högre betyg - trots likvärdig prestation är det ingen som rapporterar. Skolverket tog till och med bort artikeln från deras hemsida.
(Lärarnas nyheter har dock kvar den - kudos) http://www.lararnasnyheter.se/ lararnas-tidning/2011/12/04/po jkar-missgynnas-allt-mer-betyg sattningen
Alternativt rättsväsendet där kvinnor alltför ofta har fördel gentemot män.
Alternativt kvotering som fortfarande sker (även om det inte är kommunalt/statligt så är det påtryckningar från diverse idioter).
Sedan klagar de på samhället för att Lindex har lättklädda tjejer i sin marknadsföring - SLUTA handla på Lindex då så ska du se att det blir skillnad. Herregud, det är inte direkt en majoritet män som handlar på Lindex? Om det är diskriminerande och hemskt > sluta handla där då & få din vänskapskrets att göra likadant så det svider i plånboken för företaget. Simple as that.
Jag menar att företag kommer alltid att använda den marknadsföring som genererar mest vinst. Det är ett företag - simple as that.
I detta exempel så handlar kvinnor uppenbarligen fortfarande i butiker som har en diskriminerande reklam - för att sedan sprida sitt misstycke till nära och kära.
Om de däremot slutar handlar hos företaget som objektifierar kvinnor i dess marknadsföring och väljer en konkurrent - så garanterar jag att företaget skulle använda en annan form av marknadsföring.
Det är sådan lekskola. Samma logik skulle vara att jag äter på McDonalds varje dag - och gnäller på hur dålig mat de gör och att jag blir fet till mina nära och kära.
Skrivet med min iPhone
C's jämnställdhets språkrör är emot Kvotering.
det är många som inte är för det vet dock inga nu på hand men vet att hon inte är själv.
Därför suger feminism.
Det är lugnt - vi blir en "hen" istället så slipper vi.