Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Omröstning om mångkulturen?

Postat av Litsor_Skilsor den 10 Maj 2013, 09:35
5 kommentarer · 213 träffar
Jag tycker att vi i Sverige borde ha en folkomröstning om mångkulturens fortbestånd. Självfallet ska frågan inte vara "är du för mångkultur eller inte" utan den ska istället vara: Mångkulturen kostar varje år de svenska skattebetalarna 110 000 000 000. Om du fick ta dessa 110 000 000 000 och dela ut till något eller några områden, hur skulle du göra denna fördelning?

Sedan kunde man ha alternativ som: sjukvård, skola, äldreomsorg, mångkultur, polisväsende, militär, skattesänkningar.

Detta vore verkligen demokratiskt tycker jag. Om t.ex. mångkulturen får i genomsnitt 1 000 000 000 (dvs en miljard istället för 110 miljarder) så skulle endast så mycket av skattepengarna gå till mångkulturen, och resten skulle gå till välfärd eller skattesänkningar. Detta vore väldigt demokratiskt och jag kan inte se hur man kan vara emot detta.

Vad tycker ni?
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar