Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

bil krock

Postat av dNL7UP den 9 Maj 2013, 17:38
28 kommentarer · 631 träffar
Krocka min bil
I mitten av november var jag med i en serie krock. Det var 4 bilar framför mig som krocka in i varandra när någon tvär nitar på motorvägen. Jag körde i rätt hastighet och hade godkänt av stånd, men reagerade för sent och krocka in i bilen framför dock i väldigt låg hastighet lyckades bromsa ner farten mycket. Krockade kanske i 30 eller under. I alla fall så är jag medveten om att det är mitt ansvar att alltid kunna bromsa för en bil, och jag var en klant liksom alla andra som var med i krocken, ibland fungerar inte teorin och praktiken ihop.) Jag fick sen efter ett par månader ett brev från polisen om en bot på 2500 kr tror jag det var. För att jag ej hade hållit godkänt avstånd etc, kunde betala eller ta det till domstol. Kändes som jag inte kunde gå vidare ur den fighten så betalade för jag ville inte förlora mer pengar (ta ledigt från jobb etc). Även i det brevet stod det att förseelser som det här kan påverka körkortsinnehavet, hade ångest som fan. Men sen så hördes det inte mer om det, så antog jag hade klarat mig under. Fram tills nu 6 månader senare, får jag ett brev från transportstyrelsen, där det kort och gått står att de överväger att dra in mitt körkortsinnehav pga krocken, jag har rätt att överklaga, jag kan antingen få en varning, klara mig undan eller få indraget. Sen finns det lite formulär där jag kan skriva om jag behöver kortet i jobbet, på fritiden etc. Alla som jag har snackat med har varit övertygande om att de inte ska dra mitt körkort för detta, så som poliser etc. Någon som vet hur sånt här brukar sluta eller om det bara är en ren rutin grej på att skrämma skiten ur folk som har prövotid? Fett med ångest :(

28 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 28 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..