Hej,
Något intressant, kanske skrämmande (?), jag såg idag när jag råkade klicka in på "Sidflöde" på Facebook.
Så här såg det ut:
http://i.imgur.com/GXzdXrG.jpg ?1
Till min förvåning hur vet Facebook detta om mig?
Det var framförallt 3 saker som fick mig att fundera.
*Att jag är intresserad av gitarr och kontinuerligt besöker Ultimate-Guitar för tabs till mitt gitarrspelande. Jag anser mig inte jätteduktig och är inget jag talar öppet om. Antal människor som vet att jag spelar gitarr kan jag räkna på mina fingrar.
*Att jag möjligen är intresserad av Dota 2, något jag började spela kontinuerligt för bara 1-2 månader sedan. Dota 2 är något jag endast kommer i kontakt med genom Steam.
*Samt att jag möjligen är intresserad av SweClockers, en sida jag från och till brukar besöka.
Att tillägga är att jag ingenstans i facebook har gillat/följt/skrivit om eller i något som är relaterat till ovanstående punkter. Inte heller i hemsidor som Sweclockers eller ultimate-guitar aktiverat någon form av facebook-addon för att skriva kommentarer eller liknande.
Till mina frågor:
Hur vet Facebook just dessa saker om mig? Det kan omöjligt vara en ren slump.
Övervakar Facebook allt det man gör vid datorn? isåfall hur?
Vad är era erfarenheter gällande detta?
Ha en fortsatt trevlig kväll,
biggy
kanske för att loggan var lite skum eller nåt. Testa att centrera sidan.
Har testat att centera den, men tyckte att den blev för o-lullig då =)
Tack!
#2 Schysst ju, vad gör att den inte är bäst? =)
#3 Tror du att det blir bättre om den kommer lite högre upp bara?
#4 Så bra!
#5 Kan inte komma på något ställe där det skulle passa =]
#14 ja ha mera på sidan. Det trista var ju färgerna... var typ 2 färger max över hela sidan =P
Ha flera toner utav samma färg.. dvs grön som du kör på
jag gillar inte att den smäter in i bakgrunden.
#8 Okejs.
#9 Synd =/
Så eftersom att sidan uppfattades som för liten så har jag gjort den större nu. Även lagt till en till del till höger.
Samma adress, http://www.artmaders.se/lordag .htm
Om du tänker såhär. Detta är en hemsida där du ska visa upp dina hemsidor, en portfolio. Då vill du ju visa dom i sitt bästa tillstånd. För att göra det tror jag att ljusa och positiva färger är bättre än den mörka du har nu.
" Jag anser att det råder en grav uppfattning designmässigt i vad besökare vill ha: en sida där man snabbt förstår vad det handlar om"
Precis därför jag har slängt in en extra kolumn.
Eftersom att du nu visar upp din egna hemsida så blir jag tvungen att kommentera, känns som att du har fastnat lite bak på 1990-talet , och du optimerar sidor för enbart en webbläsare? (läs Firefox)
Men du gav mig din uppfattning och jag ska kolla igenom allt =)
#16 Jag brukar göra ljusare, gladare och varmare hemsidor i vanliga fall. Men igår så ville jag prova på en just lite mörkare hemsida med lite mer, men ändå inte för mycket, effekter.
Men visst, sidan kanske är för mörk för att fungera som portfolio åt någon, får försöka komma på ett annat ändamål för sidan eller helt enkelt byta ut färgschemat helt =)
man ska inte störa sig på något och om du har bra bilder på ditt material fokusera på att gör ett fint upplägg till dom och en lugn bakgrund för ögonen :D
jajaa du fattar :DDD
> Precis därför jag har slängt in en extra kolumn.
Två saker att tänka på = mer att tänka på än en sak att tänka på