Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Facebook: individanpassad reklam

Postat av biggy den 7 Maj 2013, 20:27
8 kommentarer · 1 297 träffar
Hej,

Något intressant, kanske skrämmande (?), jag såg idag när jag råkade klicka in på "Sidflöde" på Facebook.

Så här såg det ut:

http://i.imgur.com/GXzdXrG.jpg ?1

Till min förvåning hur vet Facebook detta om mig?

Det var framförallt 3 saker som fick mig att fundera.

*Att jag är intresserad av gitarr och kontinuerligt besöker Ultimate-Guitar för tabs till mitt gitarrspelande. Jag anser mig inte jätteduktig och är inget jag talar öppet om. Antal människor som vet att jag spelar gitarr kan jag räkna på mina fingrar.

*Att jag möjligen är intresserad av Dota 2, något jag började spela kontinuerligt för bara 1-2 månader sedan. Dota 2 är något jag endast kommer i kontakt med genom Steam.

*Samt att jag möjligen är intresserad av SweClockers, en sida jag från och till brukar besöka.

Att tillägga är att jag ingenstans i facebook har gillat/följt/skrivit om eller i något som är relaterat till ovanstående punkter. Inte heller i hemsidor som Sweclockers eller ultimate-guitar aktiverat någon form av facebook-addon för att skriva kommentarer eller liknande.

Till mina frågor:

Hur vet Facebook just dessa saker om mig? Det kan omöjligt vara en ren slump.

Övervakar Facebook allt det man gör vid datorn? isåfall hur?

Vad är era erfarenheter gällande detta?

Ha en fortsatt trevlig kväll,

biggy

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar