1
Matematikprov
Postat av Arcthor den 6 Maj 2013, 16:20
19 kommentarer · 325 träffar
Skall ha matematikprov i matematikkursen 2c om två dagar (onsdag eftermiddag) och eftersom jag ligger efter helt på grund av att jag har haft så otroligt mycket att göra (seriöst 2inlämningar/prov per dag), så skulle jag nu behöva hjälp.
Jag skall ha provet på 2 hela avsnitt, det vill säga:
*Algebra och funktioner
*Räta linjens ekvation
*Linjära ekvationssystem
*Polynomer
*An dragradsekvationer
*Andragrads funktioner
*Exponentialfunktio ner och logaritmer.
Självklart är det massa subkategorier som ingår under dessa rubriker också.
Känner att jag bara behöver repetera, men när jag väl sitter där på provet så har jag glömt allting, och kan varken tänka logiskt eller matematiskt. Så hur fan skall jag göra för att det skall gå bra? Hur skall jag plugga på allt detta för att det skall sitta?
Funderar på att göra någon slags mindmap på t.ex allt jag behöver kunna, finns det kanske några sådana här redan ute på nätet?
Kan tillägga att jag går naturvetenskapsprogrammet 1an och Matematik 2c är ungefär som matte C innan.
Jag skall ha provet på 2 hela avsnitt, det vill säga:
*Algebra och funktioner
*Räta linjens ekvation
*Linjära ekvationssystem
*Polynomer
*An dragradsekvationer
*Andragrads funktioner
*Exponentialfunktio ner och logaritmer.
Självklart är det massa subkategorier som ingår under dessa rubriker också.
Känner att jag bara behöver repetera, men när jag väl sitter där på provet så har jag glömt allting, och kan varken tänka logiskt eller matematiskt. Så hur fan skall jag göra för att det skall gå bra? Hur skall jag plugga på allt detta för att det skall sitta?
Funderar på att göra någon slags mindmap på t.ex allt jag behöver kunna, finns det kanske några sådana här redan ute på nätet?
Kan tillägga att jag går naturvetenskapsprogrammet 1an och Matematik 2c är ungefär som matte C innan.