Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Judar, en överlägsen ras?

Postat av Litsor_Skilsor den 4 Maj 2013, 12:27
146 kommentarer · 1 261 träffar
Pratade nyligen med en jude som påstod att de är överlägsna oss vita och alla andra folk. Jag tänkte att jag måste ta debatten med honom istället för att avfärda honom. Jag frågade därför vad han baserade sitt uttalande på. Han visade så statistik över olika folks intelligens (IQ) där de västerländska judarna var överlägset i topp (med 115 i genomsnittlig IQ, näst högst hade nordöst asiater med 107 och sen kom vita med 100).

Han visade också hur många nobelpris som judar har vunnigt i förhållande till alla andra raser (i förhållande till folkmängd) och de är enormt överrepresenterade.

Sen pekade han på rika judar i genomsnitt är jämfört med vita, samt hur framgångsrika de är som affärsmän och vetenskapsmän. Han pekade också på Israel och jämförde det med arabländerna runt om.

Jag måste säga att det ligger mycket i vad han säger. Judar framstår som en överlägsen ras, precis som juden sa. Han tillade att detta naturligtvis bara gäller genomsnittet, det finns såklart svarta och vita som är bättre än judar, men överlag så är judarna överlägsna.

Vad tycker ni om detta? Är de överlägsna? Har en jude rätt att hävda att judar är överlägsna även om detta skulle vara sant?

146 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 146 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..