Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tog en glassgubbe

Postat av gummibanan2 den 1 Maj 2013, 15:33
19 kommentarer · 5 399 träffar
Hallå Fb folket. Igår så var det Valborg och det vet vi alla, och det hände en rätt rolig grej. -

Jag och mina polare gick ner för en gata i Uppsala, jag tittar mig omkring och ser att det ligger en Gb glassgubbe på sidan av vägen.
Självklart så bestämmer jag mig för att plocka upp den och ta med den hem. Efter att jag gått en liten stund så kommer det 4 poliser och frågar vart jag har fått den ifrån och jag svarar lite enkelt "Jag köpte den av en kille som har en kiosk där borta" och pekade lite bakom mig. Efter att jag lyckats övertyga polisen att min story är sann så släpper dom iväg mig och mina kompisar med ett stort flin.

När vi sedan ska gå genom en rondell så kommer det en till snutbil och stannar oss och frågar om Gb gubben. Självklart drar jag samma story men de här två poliserna tror inte på mig alls. Så de ber efter leg och vi visar fram dom lite snyggt. Polisen sätter sig i bilen och ringer upp de som vi snackat med och skriver en massa personnummer från oss på lappar. När vi får tillbaka leggen så säger den ena polisen lite spydigt "om det är någon som polisanmäler en stöld av en glassgubbe så kommer ni råka illa ut"

Eftersom jag oftast är rätt snäll av mig så börjar jag såklart nojja lite men fortsätter att ta med den hem.
Idag när jag vaknade upp så började jag genast att fundera på om jag ska behålla den eller inte, beslutade mig för att gå och lämna tillbaka den. Sitter nu och hoppas på det bästa eftersom jag inte ens är säker på att jag lämnade tillbaka den på rätt ställe.

Så nu undrar jag, vad hade kunnat hänt mig om jag hade behållt gubben och snubben som äger den hade polisanmält mig? Jag är för övrigt 18 år så straffmyndig osv.

Och sen undrar jag vad hade ni gjort? Behållt eller lämnat tillbaka?

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..