Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Alliansen och De rödgröna

Postat av Hobbyproffs den 23 April 2013, 23:07
18 kommentarer · 430 träffar
Jag har under ett tag nu funderat över varför i detta, idag segregerade Sverige rör inte alliansen eller de rödgröna frågan om invandringpolitiken? Under lång tid har de rödgröna ignonerat uppståndelsen kring det hela tiden. Kanske har det gått ut och märkt ord när alliansen försöker klara klarspråk och göra sig talförda.

Det är ju det som har skapat denna oro i Sverige att ständigt bringa skam över att tala om invandringspolitik, för att man är rädd för att "säga fel". Det blir bara en massiv pajkastning fram och tillbaka och segregationen idag i Sverige, är stor.

Jag har en teori om VARFÖR alliansen och de rödgröna inte vågar röra invandringsfrågan.

År 1820-1860 så pågick en massinvandring till USA bestående utav irländare.
1,956,557 st närmare bestämt. Och 75% av dessa var pga "den stora hungern" folk svalt alltså ihjäl, därför emigrerade dem.

När dessa kom i land med båten så fick de varm soppa, ett bröd och en valblankett i handen och pionjärena berättade vem det va som hade låtit dem komma till USA.

Man kan mer eller mindre säga att de importerade röster.

Nu till jämförelse.

Jag säger absolut inte att det är precis såhär i Sverige. Men jag tycker att det är ganska likt.

Tänk efter, ingen av de rödgröna har ens funderat över invandringsfrågan och segregationen, de pratar hela tiden och anpassning.

Alliansen har inte heller vågat fundera över den här frågan om hur man ska tackla det ökade intresset för SD, invandringsfrågan och segregationen.

Jag är håller inte på något parti, verkligen inte SD. Men jag har förmågan att se verkligheten, att intresseret för invandringsfrågan och segregationsfrågan ökar och både rödgröna och alliansen måste ta någon slags ställning.

Jag tror att de är så rädda för att förlora valet gentemot varandra, ingen vågar vara den första som tar upp invandringsfrågan, då de är oroliga på allmänhetens reaktion.

Vad tror ni?
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..