1
Viktminskningshjälp, utan träning!
Postat av sajv4H den 23 April 2013, 16:58
10 kommentarer · 313 träffar
Hej Fragbite!
Jag vill gå ner några kilo i vikt, helst UTAN träning, bara genom att äta bra!
Just nu väger jag 83kg, 185cm. Är inte tjock, men har början till en "trivselmage" som jag gärna vill motverka.
Skulle vilja gå ner till ca. 75kg.
HUR och VAD skall jag käka för att gå ner i vikt?
Jag är verkligen urdålig på vad man skall käka, vilka tider och hur långt emellan.
En normal dag ser ut såhär för mig:
Frukost 8:30,
2 mackor(grovt bröd), 1 skål k-special, 1 glas apelsinjuice.
Lunch på jobbet 13-15:
Köper hemlagat käk på grannbutiken, brukar vara i stil med:
Pyttipanna med ägg, pasta med biffsnaddar, Köttfärslipma med koks potatis osv.
17-18:
Har fått höra att kesella 1% är ett bra mellanmål så brukar käka en sådan och nån frukt om jag känner mig nyttig.
Efter detta brukar det balla ur. Slutar jobbet 20:00 och vet inte riktigt vad man skall tillaga eller köpa som är bra/nyttigt.
Så, vad tycker ni behöver ändras under min dag? Vad skall man tänka på i allmänhet när man köper/tillagar mat för att det inte skall bli så fett och kaloririkt?
Tacksam för alla svar!
Jag vill gå ner några kilo i vikt, helst UTAN träning, bara genom att äta bra!
Just nu väger jag 83kg, 185cm. Är inte tjock, men har början till en "trivselmage" som jag gärna vill motverka.
Skulle vilja gå ner till ca. 75kg.
HUR och VAD skall jag käka för att gå ner i vikt?
Jag är verkligen urdålig på vad man skall käka, vilka tider och hur långt emellan.
En normal dag ser ut såhär för mig:
Frukost 8:30,
2 mackor(grovt bröd), 1 skål k-special, 1 glas apelsinjuice.
Lunch på jobbet 13-15:
Köper hemlagat käk på grannbutiken, brukar vara i stil med:
Pyttipanna med ägg, pasta med biffsnaddar, Köttfärslipma med koks potatis osv.
17-18:
Har fått höra att kesella 1% är ett bra mellanmål så brukar käka en sådan och nån frukt om jag känner mig nyttig.
Efter detta brukar det balla ur. Slutar jobbet 20:00 och vet inte riktigt vad man skall tillaga eller köpa som är bra/nyttigt.
Så, vad tycker ni behöver ändras under min dag? Vad skall man tänka på i allmänhet när man köper/tillagar mat för att det inte skall bli så fett och kaloririkt?
Tacksam för alla svar!