Tjena!
Jag har bestämt mig för att börja snusa och jag kommer ha denna hemsida som stöd för mina argument.
http://www.danberg.se/prylbode n/omsnus.html
Varför verkar folk på fragbite tycka att rökning är skit men att snus är bra? Är det för att Snus är mindre farligt?
Diskutera snus.
1. Farligt
2. Dyrt
3. Onödigt
1. Det ser coolt ut.
2. Man ser manligare ut.
3. Snus.
Men hur svårt kan det vara att börja, bara ta en snus och se om du gillar det eller inte.
OnT: Det låter som en ganska dum idé och du borde sova på saken :[
Låt evolutionen göra sitt.
Gör världen en tjänst och få inga barn så är du snäll.
I'm out
1. Nej.
2. Det beror på vad man jämför med.
3. Finns mycket som är "onödigt".
#9 Den första snusen var obehaglig faktiskt. Men nu har jag snusat 9-10 snus och nikotinkicken är inte lika obehaglig längre. Mer skön!
Finns det bevisat att man får Cancer av snus?
#12 Min far har snusat i över 40 år, han får komplimanger av sin tandläkare varje gång.
Knepet är att byta sida varannan månad, på det viset återhämtar slemhinnorna sig osv.
im out!
Skrivet med min Android-mobil
OnT: Börja inte,svårare att sluta snusa än att sluta röka.
Lägg ner.
Även om du inte får cancer är det fortfarande så jävla dumt att jag spyr.
Skrivet med min iPhone
Jag ångrar inte mycket här i livet men att jag börja snusa är verkligen en utav dom sakerna. Fittor till kompisar man hade alltså :>
Jag själv ångrar inte en sekund att jag snusar( än iaf). Jag har inte upplevt några problem. Se bara till att borsta tänderna.
Även om jag dricker alkohol så försöker jag ju inte intala mig själv om att det är bra för mig att göra det, det är skadligt men jag tycker att nöjet är större än risken..
Väljer att inte diskutera detta ämne med 13åringar och WT-packet.
Det är en sak om du är en FAST rökare och vill sluta röka och gå över till snus fine..
Själv började jag snusa då jag var 12 år. är 21 nu (fyller 22) så det är ett par år man har hållt på. Jag började snusa pga grupptycket, det klassiska!
Men grabben, som sagt, börja inte snusa om du inte har något behov av det alls!
ONT: snusa på bara! Skit i vad de andra säger....
Skrivet med min iPhone
Jag har testat några gånger och jag tycker det är gott och känns skönt liksom. Men jag borde kanske avstå från att köpa mig en dosa och istället snylta på vännerna då och då för att förhindra att jag blir allt för beroende?
2. onödiga pengar på något du inte är beroende av
3. att du tycker det är coolt visar bara din mognad
4. behöver du något för att göra dig manligare bör du be en läkare ge dig lite testosteron.
5. de flesta tjejer tycker det är äckligt med snus
6. du vill inte ha ett nikotin beroende, när du inte fått snus på ett tag blir du en PMS hora
7. du kan spara pengarna till något roligare.
8. var inte en parasit och snylta, folk kommer tycka illa om dig.
jag kan fortsätta ge anledningar till att inte börja om du vill.