Ser ner på folk som gillar populärmusik
Goddag.
Har ett problem, eller, det kan vara ett problem ibland.
Som topic, jag ser helt sonika ner på folk som gillar populärmusik (All form av house, Nicki Minaj och så vidare).
Om jag snackar med en tjej på krogen och vi nappar, jag tycker hon är heltrevlig och skön. Sen får jag veta att hennes musiksmak är helt jävla bedrövlig, då tappar jag allt och känner inget sug för henne alls.
Vet inte varför det är såhär och det kan bli jobbigt ibland tbh. Vill inte vara pretentiös eller ytlig, folk får ju självklart lyssna på vad de vill.
Men vad jag märkt, bland både killar och tjejer, är att många personer som endast lyssnar på House och annan populärmusik helt enkelt är vidriga personer överlag utan personlighet.
Och om jag träffar någon som jag tycker ser trevlig ut och som visar sig vara trevlig när man talar med henne och jag sen får reda på att hon gillar helt bedrövlig pissmusik så växer det som gråa moln över henne och hon blir värdelös och tråkig.
Är jag ensam om detta? Några tips på hur fan jag blir av med det här?
Tänker inte börja lyssna på populärmusik och tänker inte stödja den på något sätt. Men det är helt absurt att en person helt kan ändras i mina ögon av deras musiksmak och det är ett problem för mig som jag gärna får bort.
Tacksam för svar. Skriv gärna om ni är likadana och om ni märkt av det som ett problem.
Kram!