1
brev
Postat av Zyder den 3 April 2013, 15:38
25 kommentarer · 237 träffar
En en privatperson skickar ett brev idag vid kl 14:00-16:00 tror ni jag kan ha det imorgon då? Eller fredag/ måndags.
Ja det är inrikes vet inte exakta stad
Ja det är inrikes vet inte exakta stad
#10: Posten själva säger att det kommer fram dagen efter, men eftersom jag jobbar på ett postombud så brukar jag alltid säga att det bör komma fram dagen efter, men att det kan ta en dag extra vid vissa tillfällen. Så ja, det dom lovar när det gäller 1:a-klassbrev inrikes är egentligen bullshit.
fått minst 10 brev stulna VID postsortering/leverans.
Det innehöll tex ringar,halsband,nycklar,fisked rag.
Skickar alltid sakerna i bubbelplast, Men ni vet hur duktiga man var som liten som alltid gissade rätt på julklapparna när man klämde och skakade på paketen.
Sist skickade jag en nyckel till ett företag jag jobbade på.
Jag tejpade brevet..
När det kom fram dagen efter så hade de snott nyckeln.
Ringde posten och frågade hur i helvete en nyckel kan försvinna via posten.
De sa då att den måste ha "ramlat ur"/Gått hål i brevet"
Sade då att företaget har postlådan i sin dörr och det fanns inget hål i brevet, så det är stöld vi pratar om"
Svaret blev, vi kan leta i vår postsortering om du säger vilka siffror det stod på nyckeln..
Jag fick då betala låsbyte på lägenheten nyckeln gick till då det skulle flytta in en dagen efter nyckeln försvann..
Inte första gången de har pillat upp tejpen och snott innehållet.
Till #0, Det kommer imorgon eller dagen efter! Brukar i snitt ta 2 dagar när jag har skickat.
Men ja, det suger kuk att man inte kan lita på posten, fast så är det ju med allt egentligen. Lita aldrig på någon, ta alltid det säkra före det osäkra.
Du skulle se hur vissa chaufförer hanterar paket för den delen också ;)
Om det blir stölder lär det vara utav dem som kör ut sakerna vilket jag inte har någon koll på
En gammal artikel, men du får väll ett hum iallafall.
#16 skickat en nyckel på posten och den stal dem.
Det var antingen att posta eller få bot.
Nu blev det låsbyte ist.
#23 så kan det vara i vissa fall.
Men i några fall vet både jag och posten att någon på posten har stulit innehållet.
#22 Hur då dålig på att packa ? Räcker inte bubbelplast och ett igentejpat kuvert ? Det har ju aldrig varit hål på kuvertet. utan de har tejpat om kuvertet. efter de har stulit innehållet
har nog skickat några tusen brev. så oddsen är låga. men stölder begås!