Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jobba som idéspruta?

Postat av chillarn123 den 21 Mars 2013, 08:31
7 kommentarer · 2 774 träffar
Hej.

Jag har en sådan fantastisk hjärna som sprutar ut nya idéer emellertid som den illusterar design och funktionen samtidigt.

Känslan man får varje gång en ny idé uppstår i mitt huvud känns som om jag är bäst i världen.

-Det är verkligen ett lyckorus

Jag vet inte hur många idéer som har kommit bara sprutat ut mitt huvud av ingen större anledning det senaste halvåret.

Ett lite roligt exempel som jag kan dela med mig av är en blomvas som har en phindektor i botten på vasen som skickar signaler till vasens design som illustreras i färger om vattnet är surt.

-innovativt va? :D

Dessa idéer bara flödar i huvudet, men kommer liksom inte till verklighet.

Jag är en arbetslös rackare som många av er är, och att starta företag utan kapital känns tungt.

Kan man arbeta som idé pitchare utan någon slags eftergymnasial utbildning? (gick entreprenör linjen på gymnasiumet)

Kan man bara vara en kreativ människa med många idéer för att jobb på något innovativt företag?

-att jobba som idépitchare utan att vara civilingenjör.

Några förslag? :)

--

Edit!

Fick en sån sjukt bra idé igen!

Jag kan inte riktigt gå in på detaljer då den här idén är så sjukt bra!

Men det är en ny tv apparat.

Jag har redan skissat upp hur den ska fungera och hur designen är utformad samt dess funktioner. Allt det här liksom bara kom till i mitt huvud på någon sekund, jag liksom flashade till och kom på det här alldeles nyss!

- Befinner mig i en slags trans av lyckorus igen just nu :D.

Det mitt huvud illustrerar är i varenda detalj, en klar prototyp med den exakta design. Ibland undrar man om man har fått en gåva.

Jag kommer förmodligen inte kunna ta fram den här idén då det behövs forskning om tekniken vilket betyder pengar. Och om man ska patentera det här krävs det ett världspatent, och det kan ni bara gissa till vilka summor det blir...

Men! Det finns en sida som heter kickstarter där man kan pitcha sin idé för att samla in pengar till idén för att den ska komma ut på marknaden. Det är en sida som rimmar lite streaming sajten Twitch, fast här donerar man till innovationer istället för gamers.

Det jag kan göra är att göra en affärsplan och skicka in det till almis innovations register för att sedan ta ett möte med en rådgivare. Om rådgivaren tycker om idén så kanske man vågar chansa.

Disk,

Bör Tv industrin utvecklas mer?

------------
Edit!

Vill bara berätta det att jag har fått en investerare som tror på mig och några av mina olika affärsidéer, men framförallt tror på mig och min driftighet.

Vi har haft ett möte i Västerås under en denna middag där jag berätta mycket om mig själv och framförallt om mina idéer och hur jag vill så mycket gå vidare idéerna som han tror på. Jag bjöd på hela middagen samt mycket alkohol, Hela mötet gick åt hela mitt månads bidrag från försäkringskassan. Kanske ska förklara lite om mig själv om varför jag jag går via försäkringskassan, men det tar jag i nästa edit för dem som undrar..

Jag vill också berätta att jag har gått med i Sveriges uppfinnarförening, Suv. Jag har också gått med i en entreprenör förening Oppinova för en månad sedan som är lokaliserade i Katrineholm i Södermanlands län. På Oppinovas möten är det cirka 30st entreprenörer som deltar med sina idéer där dem ställer sig framför alla deltagare och redovisar sina idéer för att sedan få respons i en konstruktivkritik på förbättringar och för möjliga intressenter. Som deltagare har man självklart tystnadsplikt. Men det jag kan säga själv som deltagare är att det är mycket intressanta idéer och produkter som redovisas på deras möten.

--------

Om Mig själv för dem som vill veta.

Jag gick ut gymnasiet med entreprenörskaps examen.
Efter studenten studerade jag på universitetet inom musikproduktion. Jag finner mig väldigt tillfredsställd inom kreativitet och nyskapande. Jag går liksom igång på nya melodier och idéer, det går liksom i ett rus när jag komponerar melodier och idéer.

Varför jag än snyltar från skattebetalarna är för att jag är 20år och är ungdomsarbetslös. För att kämpa mig ifrån denna snyltarstatus så studerar till vvs-montör samt som jag emellertid deltar inom entreprenöriella möten på min fritid. Jag kämpar hårt för både skola och för entreprenörskapet som jag brinner mycket för.

Efter mötet med investeraren har jag fått en god känsla i magen om hopp för att kunna framföra många idéer som jag har.

Under flera veckor har även flera idéer verkligen sprutat ur mitt huvud. En av mina mest avancerande idéer är hur man ska försvara tsunamiattacker samtidigt som man utnyttjar dess energi.

/Erik.

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..